Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Noiembrie, o lună „ciudată” în sondajele de audiență TV

Luna noiembrie, marcată de campania electorală pentru alegerile prezidențiale, a fost atipică în sondajele de audiență TV. Interesul telespectatorilor pentru acest eveniment politic a transformat televiziunile de știri în „vedetele” sondajelor de audiență.
televiuni_de_stiri.jpg

În top 10 cele mai urmărite televiziuni din luna noiembrie în mediul urban se află patru canale de știri: Antena 3 (locul 3), România TV (locul 5), Realitatea TV (locul 6) și B1 TV (locul 7). Sunt poziții foarte avansate mai ales pentru Realitatea TV și B1 TV. Se constată diferența semnificativă în urban între Antena 3 și televiziunea generalistă Kanal D (locul 4).

De asemenea, Digi 24, cu o audiență medie de 57.000 de telespectatori pe minut (urban, toată ziua), și-a dublat ratingul general față de luna precedentă, ajungând pe locul 12, înaintea televiziunilor Antena Stars, TVR 2 și Disney Channel.

„Legiunea” canalelor de știri a erodat audiențele televiziunilor generaliste, care se aflau cu filme și divertisment în miezul grilelor de toamnă-iarnă. Au avut de suferit Prima TV, Național TV și canalul public TVR 1, care au coborât în topul general de audiență sub presiunea „știriștilor”.

Național TV și-a păstrat audiența din octombrie: 72.000 de telespectatori pe minut (urban, toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, girate de ARMA. Prima TV a câștigat 10.000 de orășeni, dar a fost un câștig insuficient pentru a ține piept atacurilor Realitatea TV și B1 TV. TVR 1 a pierdut 1.000 de telespectatori în noiembrie, ajungând la o medie de 69.000 de telespectatori pe minut (urban, toată ziua), ocupând la finalul lunii locul 10 în clasamentul general. Această poziție dovedește încă o dată slăbiciunea televiziunii publice ca „generator de informații și dezbateri”, care n-a reușit să se poziționeze ca o sursă credibilă în peisajul partizan și aiuritor al canalelor de știri.

Să mai subliniem că Pro TV și-a păstrat poziția de lider în noiembrie, atât în urban cât și la nivel național. Ratingul mediu al stației a ajuns la 369.000 de telespectatori pe minut (urban, toată ziua), cu 30.000 mai mulți decât în octombrie. Antena 1, care spera să detroneze Pro TV în această toamnă, s-a mulțumit cu același loc doi, realizând o audiență medie de 332.000 de orșeni pe minut, în creștere doar cu 6.000 de persoane.

Noiembrie a fost o excepție în consumul lunar de televiune. Nu avem alegeri prezidențiale în fiecare lună, din fericire! Așa încât, în următoarele luni, audiențele vor intra pe făgașul normal, iar televiziunile de știri își vor ocupa… ratingurile caracteristice sărbătorilor de iarnă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii