Cautare




, Contributor

Social media |
|

Noi provocări digitale pentru companii. Interviu în exclusivitate cu Robert Bednarski, Country Director CEE la Facebook

Cu ce provocări digitale se confruntă companiile și cum a abordat Facebook noile schimbări?  
FACEBOOK_Robert Bednarski

Pandemia a amplificat o serie de procese digitale care, pur și simplu, păreau că întârzie să apară. Ce crede  Robert Bednarski, Country Director CEE la Facebook, despre aceste noi tendințe?

 

Măsurile companiei pentru angajați

 

În mod clar, au fost adoptate măsuri imediate pentru angajații Facebook din această regiune. Decizia naturală a fost să transfere majoritatea forței de muncă în regimul de lucru remote, iar Robert Bednarski a fost profund impresionat de această schimbare, rezultată a fi benefică: “La Facebook, cea mai mare parte a echipei continuă să lucreze la distanță. Și este o lecție foarte valoroasă – în primele luni de carantină, le-am cerut angajaților să-și împărtășească experiența cu noi, și iată ce am aflat: mai mult de jumătate susțin că sunt la fel de productivi și acasă. În plus, aproximativ 40% sunt interesați continue să lucreze de la distanță, în timp ce 75% se gândesc să se mute într-o altă locație!“, prezintă el. Astfel, compania a pus la punct șapte practici de bază pentru a sprijini angajații și pentru a spori productivitatea lor: au fost foarte atenți la contextul de acasă, au ținut cont de persoanele din echipă care au copii și au oferit un grad echilibrat de flexibilitate pentru ei. De asemenea, echipa a pus un mare accent pe video-conferințe, atât pentru a oferi un feedback constructiv, cât și pentru a eficientiza comunicare: “Pentru început, ar trebui să ne asigurăm că echipa noastră dispune de toate instrumentele necesare pentru a lucra și a comunica (de exemplu, o conexiune stabilă la internet, acces la sisteme de conferință online sau la programe de gestionare a sarcinilor) și apoi să discutăm împreună despre modul în care poate fi organizată activitatea. Ceea ce a funcționat pentru echipa mea a fost să ne programăm întâlniri 1:1 unii cu ceilalți, să putem vorbi față în față despre aspectele esențiale“, a adăugat Robert Bednarski. 

 

Amenințări cibernetice și provocări digitale

 

România se situează pe locul 26 din cele 28 de state în cadrul Indicelui economiei și societății digitale (DESI) pentru 2020. Această statistică îngrijorătoare motivează Facebook să ofere soluții digitale și să ajute companiile în vederea continuității business-ului, într-un mod automatizat și eficient. Drept urmare, anul acesta, Facebook a lansat un Business Resource Hub în România, unde “antreprenorii pot găsi sfaturi în limba locală, lecții și alte resurse utile, cu ajutorul cărora să își poată continua activitatea și să rămână în legătură cu clienții, în timpul  pandemiei de coronavirus.

Într-un proces amplu de digitalizare, însă, apar și provocări de natura cibernetică pentru utilizatori. Mai exact, de securitate a proceselor și a serviciilor. Care sunt soluțiile Facebook în aceste cazuri? “La Facebook, facem eforturi pentru a ne asigura că persoanele care folosesc platformele noastre se simt în siguranță. Echipa de securitate a Facebook urmărește în mod constant incidentele legate de breșele de securitate a datelor deținute de alte companii, dar care pot pune în pericol conturile propriilor utilizatori, dat fiind că aceștia folosesc deseori aceeași parolă pentru a se conecta pe mai multe website-uri“, explică el, adăugând faptul că sistemul de securitate al Facebook include o serie de instrumente suplimentare și tehnologii menite să protejeze intimitatea și securitatea utilizatorilor. Security Checkup, de exemplu, are în vedere ghidarea utilizatorilor și ajutorul în activarea opțiunilor de securitate, iar Privacy Checkup îi ajută pe utilizatori să navigheze prin opțiunile de confidențialitate ale Facebook.

Un alt subiect supus discuției, când vine vorba de amenințări cibernetice, este tema știrilor false: “Limitarea propagării fake news este un aspect de care ne simțim responsabili și tratăm cu maximă seriozitate rolul pe care îl avem în ecosistemul informațional“, ne asigură Robert Bednarski. Ce măsuri a adoptat compania, în vederea diminuării acestui fenomen? “În primul rând, eliminăm conținutul care încalcă Standardele Comunității noastre. De exemplu, am reușit să ținem sub control conturile false care sunt, de cele mai multe ori, un instrument de dezinformare – la ora actuală, dezactivăm zilnic aproximativ 1 milion de conturi false, chiar de la momentul în care acestea sunt create“, explică el. De asemenea, Facebook a întreprins acțiuni și în privința atacurilor la adresa votanților, ori pentru a reduce oricare alt tip de dezinformare. “Din acest motiv, lucrăm alături de terți independenți care verifică și evaluează acuratețea poveștilor. Toți partenerii trebuie să fie certificați de către Rețeaua Internațională de Verificare a Faptelor (International Fact-Checking Network)“, spune el.  Potrivit Country Directorului CEE, Facebook investește în programul de verificare a faptelor de către terți: “Doar în Europa Centrală și de Est și doar la nivelul anului 2020 am lansat acest instrument în 13 țări, ultima fiind România, în cooperare cu Agenția Franceză de Presă (AFP). La nivel global, lucrăm cu peste 80 de organizații care verifică informația în peste 60 de limbi. În paralel, folosim și metode de detectare a similarității, care identifică duplicate ale informației discreditate și reduce și vizibilitatea acestora. De exemplu, în luna aprilie, am adăugat etichete de avertizare pentru mai mult de 50 de milioane de postări pe Facebook care făceau referire la Covid-19, în baza a aproximativ 7.500 de articole realizate de către partenerii noștri independenți pentru verificarea faptelor.

 

Viitorul și noul normal

 

“Acum totul pare destul de confuz dar, odată cu trecerea timpului, rutina și structura vor câștiga teren în fața haosului”

 

Deși este greu să facă predicții într-un context incert, Robert încearcă să ofere o perspectivă asupra viitorului locurilor de muncă. Va rămâne munca de acasă o tendință și pentru anul 2021? “Dacă ne gândim la viitorul muncii pe termen lung, cred că rolul pe care îl au spațiile de birouri se va schimba, întâi de toate. În loc să mai reprezinte un loc pentru munca de zi cu zi, birourile vor deveni hub-uri regionale, unde angajații, partenerii și clienții să se poată întâlni ad-hoc. În plus, tranziția către munca la distanță va face ca spațiul să devină ofertant și pentru cei care locuiesc în afara orașelor sau au anumite responsabilități acasă. Oamenii vor fi angajați pentru capacitățile lor și nu pentru zona în care locuiesc. Piața muncii va fi astfel democratizată, iar diversitatea angajaților va crește“, explică Robert. 

Pentru că ne-am axat pe angajați, este nevoie să privim și a doua față a monede: consumatorii. Care au fost efectele pandemiei asupra comportamentului utilizatorilor și ce tendințe vor persista și în viitor? “Perioada de pandemie pe care încă o traversăm a accelerat dramatic tendințele pe care le observăm deja de niște ani. Vă puteți da seama de acest lucru, uitându-vă doar la platformele Facebook, Messenger, Instagram și WhatsApp – utilizatorii trimit în medie 115 miliarde de mesaje în fiecare zi! Acum, peste tot în lume, 2,5 miliarde de oameni pe zi utilizează platformele noastre pentru a comunica cu prietenii, a-și dezvolta pasiunile și pentru a cunoaște oameni noi – asta s-a întâmplat în timpul pandemiei, dar modul nostru de a comunica pe internet s-a schimbat“, spune Robert Bednarski, adăugând faptul că video-coumincarea este o tendință care se accelerează. “Lucrurile au evoluat foarte mult, dar dacă privim spre realitatea virtuală sau realitatea augmentată, mai avem încă multe de descoperit. Ne gândim cu uimire la cum vor evolua lucrurile într-un an, doi sau trei și cum vor fi transpuse în viața noastră”. Până atunci, Facebook lucrează la tehnologii care, pe viitor, vor transforma modul de lucru al companiilor: “Dispozitivele AR și VR de ultimă generație vor sta la baza modului în care muncim. Ne vor oferi un număr nesfârșit de medii de lucru, cu ecrane virtuale și whiteboards. Colegii de muncă vor putea lucra de la distanță, însă de parcă toți ar împărți același spațiu”, concluzionează el.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii