Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

NN Pensii a apelat la neuromarketing pentru a-și testa campania de comunicare pentru pensiile private

NN Pensii a apelat la neuromarketing prin compania de cercetare Open-I Research pentru a testa relevanţa mesajelor campaniei sale de educare online dedicate pensiilor private.
Carmen Soare - NN Pensii

Dificultatea comunicării pe tema pensiilor private către publicul tânăr este o provocare recunoscută în piaţa de profil. Cum să atragi atenţia unui public neinteresat, făcându-l dispus să asculte?

Adina Nica

Adina Nica (foto dreapta), director Open-I Research, a declarat: „Open-I Research a testat o serie de concepte propuse pentru a identifica cele mai relevante mesaje pentru campania de educare online NN Pensii. Deoarece aveau nevoie de un nivel mai mare de acurateţe şi profunzime decât cel oferit de metodele clasice, am integrat în cercetare instrumente de neuromarketing, printre care şi RMN-ul funcţional. Aşa am înţeles mai bine publicul ţintă şi am putut  identifica direcția de comunicare care a generat reacțiile spontane cele mai puternice și cea mai mare rată de engagement.”

Campania NN Pensii, desfășurată în perioada decembrie 2014 – ianuarie 2015, a avut ca scop conștientizarea de către publicul larg a necesităţii planificării financiare pe termen lung cu scopul acumulării veniturilor pentru perioada pensionării şi a informării despre sistemul de pensii private din România.

În plus, s-a dorit şi încurajarea participanţilor la sistemul de pensii private de a se informa constant cu privire la fondul de pensii, la cuantumul sumelor acumulate şi drepturile ce derivă din această participare.

Au fost lansate trei spoturi video menite să răspundă obiectivelor: atragerea atenţiei, conştientizarea problemei sociale şi direcționarea, pentru mai multe informaţii, către o sursă obiectivă de informare. Aceasta a fost reprezentată de site-ul www.pensiopedia.ro, platforma care oferă publicului şi în prezent informaţii despre sistemul de pensii private din România, fără a promova serviciile sau produsele unui anumit fond de pensii.

Cele trei spoturi, „Bucuria de a te angaja la 80 de ani”, „Un veac de call-center” și „Secretele unui DJ de 80 de ani” au devenit virale cumulând 475.000 de vizualizări pe Youtube.

Circa 33% dintre persoanele care au văzut cel puţin un spot au vizitat şi website-ul pensiopedia.ro. În prezent, site-ul are peste jumătate de milion de vizitatori unici, cu o medie de 1,83 pagini pe vizită.

Carmen Soare (foto), director de marketing al NN Pensii: „La NN Pensii ne-am asumat de mai mulţi ani misiunea de a informa obiectiv publicul larg asupra metodelor de planificare financiară, pe termen mediu şi lung, în încercarea de a oferi fiecăruia informaţia şi mecanismele care să-i permită să ia cele mai oportune decizii în acest sens. Ne-am dorit, şi prin această testare, să înţelegem ce anume îi preocupă pe români, care este limbajul cel mai potrivit pentru a aborda subiectele amintite, ce contează pentru ei şi care le sunt motivaţiile, grijile – cum putem noi ajuta. Folosind o combinație de instrumente de cercetare clasică-inovatoare și neuromarketing, Open-I Research a contribuit semnificativ la alegerea direcției potrivite de comunicare dintre cele propuse de  agenția noastră de creație, derulându-se astfel o campanie de succes în urma căreia peste 500.000 de români au accesat www.pensiopedia.ro pentru a se informa asupra subiectului pensiilor private”.

Metodologia cercetării

Subiecții participanți la testarea conceptelor creative propuse pentru campania educaţională a NN Pensii au fost expuși mai multor variante de story-board-uri dintre care, la final, s-a ales cea mai potrivită direcţie de comunicare.

Astfel, au fost colectate, prin interviuri individuale, reacțiile spontane ale subiecților și emoțiile verbalizate ale acestora. Pentru fiecare story-board au fost urmărite elemente  precum: relevanța personală, puterea de convingere, identificarea cu elementele din film, gradul perceput de originalitate și crearea unei legături emoționale.

Open-I Research combină expertiza în două domenii, cercetare strategică de piaţă şi neuromarketing, pentru a oferi clienților informaţii de mai mare profunzime şi un nivel ridicat de acurateţe în procesul de cercetare.

Citește și TOPUL FIRMELOR DE SONDARE A OPINIEI PUBLICE ÎN 2014!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii