
Nissan Motor Co. amână data de lansare a vehiculului său electric Ariya și scoate astfel în evidență problemele cu care se confruntă producătorii de automobile din toată lumea în încercarea lor de a lansa noi mașini în plină criză de semiconductori.
Când SUV-ul Ariya a fost prezentat pentru prima dată în iulie anul trecut, Nissan a spus că este programat să fie pus în vânzare la mijlocul anului 2021. Vineri, compania a declarat însă că un model în ediție limitată va fi disponibil în Japonia „în această iarnă”, urmat de o lansare mai largă pe plan intern și global.
„În urmă cu un an, am făcut anunțul că țintim mijlocul acestui an, dar după aceea însă, pandemia de Covid-19 a persistat mai mult timp decât ne-am așteptat și există problema deficitului de semiconductori”, a declarat într-un briefing Asako Hoshino, vicepreședintele executiv al Nissan, după cum transmite Bloomberg.
În prezent Nissan vinde anual 180.000 de mașini electrice. Compania va electrifica toate modelele noi de pe piețele sale cheie până la începutul anilor 2030, și se așteaptă să vândă peste un milion de vehicule electrificate până la finalul anului fiscal 2023.
Recent, producătorul auto s-a aliat cu grupul chinez Envision AESC și va investi peste 200 de miliarde de yeni (1,8 miliarde de dolari) pentru a construi noi fabrici de baterii pentru vehiculele electrice în Japonia și Marea Britanie, toate bateriile urmând să fie furnizate alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianța Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.