Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Nișa televiziunilor de știri a câștigat cotă de piață în luna iunie

În iunie, Realitatea TV a cunoscut o creștere notabilă de audiență în luna iunie. Programul lui Rareș Bogdan din prime-time, „Jocuri de putere”, a contribuit la această majorare. Dar nici Antena 3 n-a stat cu „mâinile în sân”.
stirile TV

Cele cinci televiziuni de știri cuprinse în sondajele de audiență TV au înregistrat în luna iunie, prima din sezonul estival, o cotă totală de piață de 19,15% în mediul urban (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media (copyright: ARMADATA S.R.L.). Cota de piață reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV, într-un interval de timp dat, din totalul persoanelor care aveau aparatele TV deschise în acel interval.

Cota de piață a televiziunilor de știri este cu 1,39 puncte procentuale mai mare decât cea din luna mai. Cum se explică această creștere, în ciuda sezonului estival care, de obicei, alungă telespectatorii din fața micilor ecrane? Televiziunile de știri dețin un public cu vârste ridicate (mai puțin Digi24). Acest public fidel n-a părăsit posturile preferate (n-a plecat în vacanțe sau la terase!), astfel încât, pe fondul scăderii generale de audență TV, aceste televiziuni și-au mărit cota de piață (adică timpul de vizionare).

Deși a rămas pe ultimul loc pe nișa știrilor, Realitatea TV a cunoscut o creștere de audiență cu 11.000 de persoane în urban, ajungând la o medie de 38.000 de telespectatori pe minut (toată ziua). Se află în urma lui Digi24 (41.000) și B1 TV (52.000). Pe național, Realitatea TV are un rating mai bun decât Digi24: 63.000, respectiv 47.000 de telespectatori pe minut. Pe național, audiența Realitatea TV a crescut cu 15.000 de persoane în iunie.

La rândul său, Digi24 a câștigat doar 1.000 de persoane în urban. Audiența a rămas relativ aceeași și în cazul B1 TV, cu un câștig de 1.000 de persoane pe național și de 2.000 în urban.

Dar cele mai mari creșteri pe nișa știrilor le-a obținut Antena 3: 12.000 în urban și 25.000 pe național. În mediul urban, Antena 3 a realizat o audiență medie de 176.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Audiența sa nu este amenințată de următorul jucător, România TV, cu o medie de 95.000 de orășeni pe minut.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii