Audiența medie a canalului AXN a fost de 25.000 de telespectatori pe minut la nivel urban (all day), în luna aprilie, cu 2.000 mai redusă decât cea din luna precedentă. Dar liderul Pro Cinema a pierdut în aprilie 6.000 de orășeni, cea mai mare cădere de pe această nișă, ajungând la o audiență medie de 23.000 de telespectatori pe minut.
Astfel, în aprilie, AXN a devenit liderul televiziunilor de filme. A fost ajutat nu numai de pierderile Pro Cinema, dar și de o campanie de marketing consistentă, prilejuită, printre altele, de lansare noului serial „Hannibal”.
Totuși, datorită unei distribuții mai bune, Pro Cinema își păstrează poziția de lider la nivel național, cu o audiență medie de 43.000 de telespectatori pe minut, conform măsurătorilor Kantar Media. În timp ce AXN are o medie de 34.000.
„Pasul înapoi” al Pro Cinema a animat concurența în urban. Diva Universal, canalul cu seriale și filme orientat mai cu seamă către publicul feminin, a pierdut 2.000 de persoane față de martie, dar audiența sa amenință poziția fostului lider: 20.000 de telespectatori pe minut.
Singurul canal de filme care nu a înregistrat pierderi de audiență în aprilie a fost Film Café. Acesta a câștigat 1.000 de telespectatori, ajungând la o medie de 16.000 de orășeni pe minut (all day).
Și Universal Channel are ambiții în mediul urban, audiența acestuia situându-se la 14.000 de telespectatori pe minut.
Celelalte posturi au avut următoarele audiențe lunare în urban (all day): TCM (o medie de 5.000 de telespectatori), AXN Crime (5.000), MGM (4.000), Acasă Gold (4.000), AXN Sci Fi (3.000)
Dar bătălia la vârful nișei se dă între AXN, Pro Cinema și Diva Universal. Interesant de urmărit va fi reacția Pro Cinema în luna mai.