Cautare




, Staff

Sănătate |
|

Nigel Stephenson, General Manager GSK Consumer Healthcare România și Balcani: “Vedem o creștere a tendinței românilor de a avea grijă singuri de sănătatea lor”

Piața locală a produselor de îngrijire personală este pe un trend crescător, în contextul în care românii sunt europenii care cheltuie cel mai puțin pe astfel de produse.
shutterstock_1019069968

“Cel mai mare trend pe care îl văd în România este creșterea tendinței de a avea grijă singur de sănătatea ta. România și Bulgaria sunt țările care cheltuie cel mai puțin raportat la PIB-ul per capita pe produsele de healthcare. Știm că Guvernul nu alocă un buget foarte mare serviciilor medicale, deci vedem că oamenii au grija singuri de sănătatea lor”, a spus Nigel Stephenson, General Manager GSK Consumer Healthcare România și Balcani.

El se află în această funcție de la finalul lunii martie 2019 și coordonează operațiunile GSK Consumer Healthcare din România și alte 7 țări – Bulgaria, Serbia, Republica Moldova, Albania, Macedonia, Muntenegru și Kosovo. GSK Consumer Healthcare comercializează medicamente eliberate fără prescripție medicală (împotriva durerii, simptomelor din răceală, gripă și alergii), suplimente alimentare și produse de îngrijire orală. Cele mai cunoscute branduri sunt: Sensodyne, Voltaren, parodontax, Panadol, Corega și Theraflu.

Citește și: Nigel Stephenson este noul General Manager al GSK Consumer Healthcare România și Balcani

Conform unui studiu realizat de Gfk, doar 78% dintre români folosesc pastă de dinți, ceea ce înseamnă că aproximativ 20% dintre aceștia nu au achiziționat deloc pastă de dinți pe o perioadă de un an.

De asemenea, faptul că avem un acces din ce în ce mai mare la device-uri și la date despre sănătatea noastră, pe care le putem măsura și înțelege, ne determină să fim din ce în ce mai interesați de starea noastră de sănătate.

“Cu aceste date vine dorința de a face ceva cu privire la sănătatea noastră, pot fi chiar și lucruri simple, spre exemplu a face 10.000 de pași zilnic. Pe segmentul produselor de self-care vedem o creștere a dorinței consumatorilor de a avea singuri grijă de sănătatea lor, vor produse care să le trateze diferite afecțiuni, precum pasta de dinți Sensodyne sau Parodontax”, adaugă Stephenson.

În consecință, și piața produselor de îngrijire orală și OTC (medicamente fără prescripție medicală) este în creștere: în 2018, aceasta a crescut cu 13%, iar vânzările GSK pe aceste segmente au crescut cu 17%.

Planurile GSK Consumer Healthcare România sunt de a se concentra pe brandurile de îngrijire orală și de a oferi consumatorilor produse din ce în ce mai bune. Conform datelor companiei, 22% din totalul vânzărilor de branduri de pastă de dinți vin din produsele lansate în 2018.

În România, cel mai vândut produs al diviziei de Healthcare a GSK este pasta de dinți Parodontax, conform lui Nigel Stephenson.

“Vedem multe oportunități pe piața din România, dar dacă mă uit la provocări văd că România alocă sume mici de bani pe produsele de healthcare, astfel că GSK are responsabilitatea de a crește accesul la educație cu privire la folosirea acestor produse”, adaugă Stephenson.

Inclusiv vânzările de OTC-uri cresc în România: cresc vânzările de Theraflu și Parasinus, pe măsură ce românii preferă să meargă la farmacie decât la medic.

“Vedem acest trend din ce în ce mai mult, (…) farmaciștii sunt experți care pot oferi sfaturi pentru afecțiuni medicale simple. Românii devin din ce în ce mai interesați de sănătatea lor, vedem acest trend și în farmacii”, a mai spus Nigel Stephenson.

GSK a lansat recent Sensodyne a lansat Sensodyne Sensitivity & Gum, o pastă de dinți cu acțiune dublă pentru sensibilitatea dentară și probleme gingivale. Studiile din domeniu au indicat că peste 50% dintre persoanele cu dinți sensibili semnalează şi probleme ale gingiilor, iar jumătate dintre aceştia nu folosesc niciun produs specializat pentru ameliorarea simptomelor. Netratate, problemele gingivale pot crea hipersensibilitate dentinară, iar aceasta poate duce la schimbarea tehnicii de periaj, ce ar putea permite acumularea de placă bacteriană și implicit duce și la probleme gingivale. Persoanele care suferă concomitent de aceste simptome nu trebuie să le ignore sau să trateze unul în defavoarea celuilalt, ci experţii recomandă ca ambele simptome să primească îngrijire specializată în rutina zilnică de îngrijire orală.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii