Cautare




, Forbes Staff

SmallBusiness |
|

Nicoleta Hrițcu, fondatoare Cuptorul Moldovencei și Glazurai: „Clienții sunt mult mai exigenți acum. Preferă să cumpere deserturi de o calitate mai bună, cu mai puțin zahăr și ingrediente naturale.”

Cum a ajuns Cuptorul Moldovencei un brand reprezentativ pentru iubitorii de dulciuri din regiunea Moldovei și care sunt ingredientele obligatorii pentru o afacere prosperă.
Nicoleta si Radu Hritcu

Cuptorul Moldovencei este un business cunoscut în toată Moldova, prăjturile și plăcintele produse sub acest brand fiind apreciate de către locuitorii din Iași și nu numai. Cum a început, însă, povestea acestui business?

Nicoleta Hrițcu a studiat Marketing și Teatru la Iași și a decis să intre în lumea antreprenoriatului, după ce a avut câteva locuri de muncă. Primele proiecte antreprenoriale gândite au fost o spălătorie, apoi o grădiniță, care însă nu au prins contur. În 2012, Nicoleta și soțul său, Radu, au găsit „rețeta câștigătoare” și au fondat rețeaua de cofetării Cuptorul Moldovencei, una dintre cele mai cunoscute din Moldova.

„Prima locație a fost deschisă în 2013, am obținut o finanțare prin SRL-D de 10.000 de euro, la care am adăugat 10.000 de euro din economii proprii. Prima locație a fost mică, de 40 de metri pătrați. După șapte luni am realizat că nu e suficient spațiu și am căutat unul mai mare, de 130 de metri pătrați. Am riscat, dar în limite în care să nu ne afecteze, aveam doi copii și ne susțineam din salariul meu de anajat. A fost mixul perfect”, spune Radu Hrițcu. În prezent, afacerea este deținută în proporție de 95% către soții Hrițcu, restul acțiunilor aflându-se în portofoliul surorii Nicoletei Hrițcu.

Primele luni de business au fost suficiente pentru ca fondatorii afacerii să simtă pulsul pieței și să sesizeze apetitul ieșenilor pentru deserturi din ingrediente de calitate. La început, portofoliul de produse includea doar plăcinte, care se vindeau la 3 lei bucata și două sau trei tipuri de prăjituri, care se vindeau la 40 de lei kilogramul, concepute după rețete din Republica Moldova, și nu numai.

Ulterior, a urmat deschiderea celui de-al doilea magazin, de trei ori mai mare, în urma unei investiții de 20.000 de euro, fiind inclusiv și acum unitatea cu cele mai bune vânzări. Pentru că încă exista cerere pe piață, a urmat inaugurarea altor trei spații comerciale, Cuptorul Moldovencei ajungând, în prezent, la două laboratoare de producție și cinci magazine în Iași. Acum, rețeaua de cofetării vinde plăcinte, cornulețe, sărățele etc. și prăjituri – prăjiturile copilăriei (eclere, savarine etc.), prăjituri de casă, mini-prăjituri, torturi și prăjituri bazate pe rețete moderne.

Ingredientele folosite provin de la furnizori locali și sunt naturale, susțin fondatorii. Cele mai vândute sunt prăjiturile copilăriei și mini-prăjiturile, iar Cuptorul Moldovencei realizează, de asemenea, și candy-bar-uri pentru evenimente, la prețuri de aproximativ 4.000 de lei.

În vara anului trecut, Nicoleta și Radu Hrițcu au lansat brandul Glazurai, o insulă cu miniprăjituri artizanale, din ingrediente naturale, amplasată în Palas Mall. Planurile soților Hrițcu sunt să francizeze acest brand în viitorul apropiat, iar până la finalul acestui an, este preconizată deschiderea celei de-a doua insule Glazurai într-un alt centru comercial din Iași.

Produsele vândute de Cuptorul Moldovencei și Glazurai au fost foarte bine primite de clienți, vânzările înregistrate dublându-se, anual. Dacă în primul an de funcționare, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 20.000 de euro, în prezent aceasta a ajuns la o valoare de aproape 1,5 milioane de euro (la care se adaugă și vânzările Glazurai), iar estimările pentru 2019 se ridică la peste 2,5 milioane de euro, conform fondatorilor.

Profitul realizat anul trecut a fost de 150.000 de euro, acesta fiind reinvestit constant pe parcursul anilor în amenajări de spații, utilaje și angajați. De la doi angajați, cât avea la momentul înființării, Cuptorul Moldovencei a ajuns acum la 64.

„Am crescut organic, natural, am deschis spații când eram pregătiți, nu am forțat, astfel încât să avem probleme cu controlul calității. Tot timpul am pus accent pe produse, pe clienți”, afirmă Radu Hrițcu.

Motorul creșterii business-ului a fost reprezentat, în opinia Nicoletei Hrițcu, de recomandările venite din partea clienților, care au apreciat calitatea produselor.

„La noi prețurile sunt mai mari cu 15% decât la competitori, pentru că folosim ingrediente naturale, respectăm angajații și oferim condiții normale de muncă. Aici se face diferența. Clienții au înțeles ce facem, acesta a fost lozul câștigător – nivelul calității produselor și cum ne-am spus povestea”, spune Nicoleta Hrițcu.

Planurile pe termen scurt și mediu sunt francizarea brandului Glazurai și mutarea celor două laboratoare de producție într-un spațiu de 500 de metri pătrați, pentru eficientizare și optimizarea producției, investiție care se va ridica la aproximativ 200.000 de euro și va viza amenajarea spațiului și achiziționarea utilajelor. Într-unul dintre laboratoare, cei doi fondatori vor deschde o cafenea pentru familii cu copii, unde vor investi 200.000 de euro. Strategia fondatorilor nu vizează pătrunderea în alte orașe din România, deocamdată.

Per total, Cuptorul Moldovencei are un flux de 1.000 de clienți zilnic, în toate magazinele, iar vânzările se situează în jur de 15.000-20.000 de lei pe zi în lunile bune, iar vara în jur de 10.000 de lei.

„Clienții sunt mult mai exigenți acum, a crescut puterea de cumpărare și preferă să cumpere deserturi de o calitate mai bună, cu mai puțin zahăr și ingrediente naturale, proaspete, acesta este trendul general”, afirmă Nicoleta Hrițcu.

Printre cele mai mari provocări ale acestui business, fondatorii menționează dificultatea atingerii unui echilibru între viața personală și cea profesională.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii