Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Nicolae Popa, co-owner Various Brands & GRID: „Cea mai importantă lecție de business este de departe comunicarea și vânzarea omnichannel”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021
Imagine Nicolae Popa

Evoluția companiei într-un cuvânt

A fost cea mai grea perioadă din istorie, mult peste criza economică din 2008 – 2009, noi activând și atunci cu 2 magazine deschise. În plus, în 2009, criza s-a acutizat treptat, dând posibilitatea oamenilor de afaceri să pregătească planurile de remediere și acțiune. Acum, totul a fost de la o zi la alta, sau de la o oră la alta, fără a avea vreo putere de a hotărî cum se vor desfășura lucrurile, deciziile fiind luate de autorități.

Am finalizat perioada de lockdown, pe 15 mai 2020, cu o pierdere brută de 5, 2 milioane de euro din cifra de afaceri, adică peste 30% din cifra de afaceri netă realizată în 2019. După lockdown, am reușit să luăm decizii care să ne stabilizeze din punctul de vedere al cash flow-ului și sperăm să recuperăm cifra de afaceri până la sfârșitul anului sau să închidem cu un deficit de maximum 10% față de cifra de afaceri raportată în 2019. În concluzie, având o cifră de afaceri de 15 mil. euro net în 2019, țintim să atingem la sfârșitul anului 2020 undeva între 13,5 – 15 mil. euro net, în funcție de cum vom închide ultimele 2 luni din an.

Din punctul de vedere al profitului, este imposibil să realizăm profit contabil sau profit operațional care să ne ajute în relația cu băncile, pentru anul 2021, în contractarea de finanțare. Avem o pierdere medie de -12% din cifra de afaceri, la iunie 2020, și sperăm să închidem cu un -6% din cifra de afaceri la sfârșitul anului 2020.

 

Cele mai importante lecții

Cea mai importantă lecție de business este de departe comunicarea și vânzarea omnichannel. La începutul pandemiei eram bine poziționați în mediul offline și slab reprezentați în mediul online. Pentru 2021, va fi un must dezvoltarea în mediul online.

La nivel personal, am învățat încă o dată că nu trebuie să ai așteptări de la autoritățile naționale, oricât de multe taxe și impozite plătești sau oricât de mulți salariați ai avea. Suportul este doar pentru multinaționale și, din păcate, noi luptăm direct cu ele în piață, cu „piepturile goale”.

 

Prestația autorităților

Impasibilă, indiferentă și lipsită de consistență. Din punctul meu de vedere, autoritățile române trebuie trase la răspundere, în instanță și nu numai, pentru deciziile luate. A trebuit să achităm chirii pe perioada de lockdown, din prisma faptului că statul român nu a decretat pandemia ca eveniment de forță majoră, lăsând la libera voință a proprietarilor decizia, deși noi nu am funcționat 3 luni. Lockdown-ul din primăvară și durata lui au reprezentat erori capitale ale căror unde de șoc se vor propaga câțiva ani de acum înainte.

 

Strategia de business pentru 2021

Principalele 3 puncte ale strategiei pentru 2021 sunt:

–  Dezvoltarea online, dar și comunicarea și vânzarea omnichannel;

–  Deschiderea de noi puncte de lucru în locații eficiente și, posibil, în alte țări ale UE

–  Consolidarea magazinelor existente și închiderea celor care sunt pe pierdere

 

Provocări în 2021

Cred că cea mai mare provocare la nivel mondial este criza economică, urmată îndeaproape de telemuncă, mișcările sociale și încercarea de întoarcere la normalitate.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii