Victoria, cum a fost anul 2019 pentru Next România?
A fost un an bun, dar și cu multe provocări. Am deschis primul magazin din afara Capitalei, în complexul Iulius Town din Timișoara, și am relocat magazinul din Băneasa Shopping City.
Care sunt valorile Next România?
Responsabilitatea social corporativă reprezintă o componentă cheie în strategia noastră. Calitatea produselor oferite și grija pentru angajați și pentru mediu rămân de o mare importanță pentru noi. O piesă de îmbrăcăminte ce poate fi purtată de mai multe ori fără să se degradeze reduce considerabil impactul asupra mediului.
Sunteți implicați în proiecte de responsabilitate socială?
Next, ca brand internațional, a adoptat de curând o nouă strategie de aprovizionare responsabilă care stabilește ținta ambițioasă ca 100% din materiile prime să fie obținute pe căi responsabile și certificate până în anul 2025. Încă din 2018 Next a aprovizionat 13% bumbac din surse organice, din 2019 nu mai folosesc firul de mohair din grija pentru animale, s-au alăturat programului internațional ZDHC care vizează eliminarea poluării din industia îmbrăcamintei și încălțămintei, puful și penele folosite sunt 100% certificate conform standardului responsabil din domeniu.
Responsabilitatea social corporativă reprezintă o componentă cheie și în strategia noastră în România. Noi ne dorim să investim în societate, într-un viitor mai bun pentru copii și facem acest lucru prin acțiuni concrete. Sezonul acesta am introdus un număr tot mai mare de produse fabricate din bumbac organic și materiale obținute prin reciclare. De câțiva ani, în magazinele noastre, clienții pot aduce baterii pentru reciclare, iar în perioada sărbătorilor devenim un „centru” de colectare pentru hăinuțe și jucării, care ajung apoi la copiii defavorizați prin intemediul asociațiilor cu care lucrăm. Un alt proiect drag nouă este colaborarea cu diverse ONG-uri care sprijină copiii defavorizați.
Despre ce colaborări este vorba?
E foarte important pentru noi să oferim sprijin organizațiilor non-profit din România, este modul concret prin care contribuim direct la bunăstarea celor din jur. Anual facem donații către asociațiile cu care colaborăm deja de câțiva ani, precum: Salvați Copiii, Hospice Casa Speranței, Casa Ioana, Copii în Dificultate. Cu micuții de la Salvați Copiii avem o relație specială, facem diverse activități cu ei și îi privim ca pe niște prieteni. Când avem ocazia, îi sprijinim și pe angajații noștri aflați în situații dificile, menționez cazul unei foste colege al cărui băiețel are probleme de sănătate și încercăm să îi sprijinim financiar în fiecare an.
Cum descrii cumpărătorii din Românaia? Cum s-au schimbat în ultimii 10 ani?
Pot să spun că este o diferență majoră între comportamentul de cumpărare actual față de cel din 2008 când Ixy Retail a deschis primul magazin Next din România. Acum cumpărătorii sunt mult mai atenți la materialele folosite și la calitatea produselor. Preferă să cumpere produse mai scumpe, dar despre care știu că sunt sigure pentru copiii lor, netratate cu substanțe chimice care ar putea afecta sănătatea.
Care sunt tendințele noului sezon?
Sezonul de primăvară vine cu ținute confortabile, dar în același timp spectaculoase. Propunerile designerilor Next sunt cât se poate de generoase: imprimeuri vesele, paiete, camouflage print. Cu siguranță, în magazinele noastre părinții vor găsi outfitul potrivit pentru copiii lor.
Produsele Next se găsesc în magazinele din
Băneasa Shopping City, AFI Cotroceni, Promenada, Mega Mall și Iulius Town Timișoara.