Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Netflix a avut în ianuarie 163.637 de utilizatori din România

Netflix a avut în luna ianuarie 2016 un număr de 163.637 de utilizatori pe PC din România, dublu față de serviciul online similar deținut de Pro TV cu denumurea voyo.ro (63.037 pe PC, 88.255 vizitatori în total cu accesări din tabletă și mobil), potrivit informațiilor furnizate pentru Media Expres de compania independentă care măsoară audiența online Gemius.
Netflix

Netflix a avut în aceeași lună – când a făcut disponibil serviciul de distribuție de conținut online și la noi în țară – un reach pe internet de 2,2% față de voyo.ro, care a înregistrat un reach de 0,85%.

Măsurarea audienței pentru Netflix realizată de Gemius în România nu a continuat însă și în lunile următoare, când era interesant de văzut câți români au folosit serviciul american de distribuție de filme și seriale, intrând în perioada cu plată, după prima lună gratuită.

Gemius a monitorizat în continuare Netflix, dar traficul nu a fost suficient pentru a permite o concluzie statistică, potrivit reprezentantului companiei contactat de Media Expres.

Spre comparație, în Polonia (cu o populație de 38,4 milioane față de 19,5 milioane în România), cifrele furnizate de Gemius pentru „Wirtualne Media” și citate de broadbandtvnews.com au arătat un număr de 337.674 utilizatori reali în ianuarie 2016, cu un reach de 1,49%, în vreme ce în februarie numărul a scăzut la 73.666 de utilizatori reali, cu un reach de 0,34%. Audiența Netflix în Polonia a înregistrat apoi o creștere în martie 2016, până la un număr de 160.618 utilizatori reali, cu un reach de 0,73%.

În România, ca și în Polonia și în alte țări unde s-a extins la începutul anului 2016, Netflix oferă serviciul cu subtitrare în limba engleză fapt care afectează în bună măsură dezvoltarea distribuției pe piețele naționale.

VEZI AUDIENȚELE TV ALE MECIURILOR DIN PREMIER LEAGUE 2016

Gemius (cloud.gemius.ro) este divizia pentru România și Republica Moldova a unei companii din Polonia extinsă la nivel internațional, care se ocupă cu măsurarea audienței pe internet, analiză de web, managementul campaniilor online, ad serving și soluții pentru e-commerce.

În mai 2016, IAB Europe a acordat pentru a doua oară companiei Gemius premiul pentru cel mai bun produs de cercetare din Europa. Proiectul câștigător este gemiusAudience cu metodologia Overnight care furnizează zilnic date de audiență online.

Compania a fost premiată anul trecut de IAB Europe pentru studiul gemiusAudience care folosește în câteva țări modelul „Behavioral Panel Synthesis” (BPS) cu ajutorul căruia publisherii pot vedea cine sunt utilizatorii site-urilor lor și tipurile de dispozitive folosite (PC, tabletă, mobile).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii