Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Nesfârșita bătălie a giganților telecom, în fiecare zi, la televizor

comunicatii.jpg
Cea mai competitivă categorie de produse și servicii este formată din companiile de telecomunicații. Pe acest segment se desfășoară, zi de zi, cea mai dură luptă pentru atragerea de clienți și câștigarea de cote de piață. Volumul de publicitate TV pentru categoria „Comunicații” a scăzut cu 4,2% în perioada 1 ianuarie – 15 iunie 2013 față de anul trecut.

Reclamele TV comandate de operatorii telecom și de firmele de comunicații au acumulat 83.259 puncte de audiență pe segmentul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în prima parte a anului (1 ianuarie – 15 iunie). Volumul de audiență s-a menținut la nivelul anului trecut, cu o ușoară scădere de 4,2%.

Orange a fost cel mai activ client publicitar pe televiziune din această categorie, cu 26.196 GRP’30 pe targetul comercial. (Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, companiile cumpără spații de publicitate la televiziuni.) Bugetul de audiență al operatorului Orange este mai mare cu 5,8% față de cel din aceeași perioadă a anului 2012.

Cel de-al doilea mare investitor în publicitatea TV a fost Romtelecom, cu 17.711 GRP’30 pe segmentul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Agresivitatea campaniilor plasează Romtelecom peste Cosmote și Vodafone. Creșterea de audiență pe care a înregistrat-o Romtelecom este de 111% față de 2012.   

Vizibilitatea pe TV a operatorului Cosmote a scăzut anul acesta cu 32,9%, ajungând la 15.150,7 GRP’30. În „coasta” lui Cosmote se află Vodafone, cu 13.838,5 puncte de audiență pe targetul comercial, înregistrând o scădere de 14,7%.

Spre deosebire de anul trecut, când bătălia în comunicare se ducea în trei (Orange, Cosmote și Vodafone), în acest an a intrat în luptă și Romtelecom.

Alți investitori în publicitatea TV din categoria „Comunicații”: Germanos (4.519 GRP’30), Samsung (1.951,7) și UPC (1.792).

„Forbes România” estimează că bugetul net consumat în publicitatea TV de către companiile din categoria „Comunicații” a fost de 14,15 milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii