FacebookTwitterLinkedIn

Reclamele TV comandate de operatorii telecom și de firmele de comunicații au acumulat 83.259 puncte de audiență pe segmentul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în prima parte a anului (1 ianuarie – 15 iunie). Volumul de audiență s-a menținut la nivelul anului trecut, cu o ușoară scădere de 4,2%.

Orange a fost cel mai activ client publicitar pe televiziune din această categorie, cu 26.196 GRP’30 pe targetul comercial. (Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, companiile cumpără spații de publicitate la televiziuni.) Bugetul de audiență al operatorului Orange este mai mare cu 5,8% față de cel din aceeași perioadă a anului 2012.

Cel de-al doilea mare investitor în publicitatea TV a fost Romtelecom, cu 17.711 GRP’30 pe segmentul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Agresivitatea campaniilor plasează Romtelecom peste Cosmote și Vodafone. Creșterea de audiență pe care a înregistrat-o Romtelecom este de 111% față de 2012.   

Vizibilitatea pe TV a operatorului Cosmote a scăzut anul acesta cu 32,9%, ajungând la 15.150,7 GRP’30. În „coasta” lui Cosmote se află Vodafone, cu 13.838,5 puncte de audiență pe targetul comercial, înregistrând o scădere de 14,7%.

Spre deosebire de anul trecut, când bătălia în comunicare se ducea în trei (Orange, Cosmote și Vodafone), în acest an a intrat în luptă și Romtelecom.

Alți investitori în publicitatea TV din categoria „Comunicații”: Germanos (4.519 GRP’30), Samsung (1.951,7) și UPC (1.792).

„Forbes România” estimează că bugetul net consumat în publicitatea TV de către companiile din categoria „Comunicații” a fost de 14,15 milioane de euro.