Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Nelu Iordache

NeluIordache.jpg
Avere: 190- 200 milioane de euro Vârsta: 43 de ani Reşedinţa: Bucureşti Domenii: construcţii, transporturi, agricultură

După mai bine de şase ani pe piaţa transportului low cost (cu Blue Air) şi după 16 ani în domeniul infrastructurii (cu Romstrade), Nelu Iordache s-a hotărât să parieze şi pe transportul feroviar prin înfiinţarea Blue Line Căi Ferate. La jumătatea anului 2010 a anunţat, prin directorul său (investitorul nu doreşte să apară în atenţia presei), această mişcare, motivând gestul prin fluidizarea traficului de călători către aeroporturile de unde zboară Blue Air.

Tot ce atinge/dezvoltă antreprenorul re­­prezintă un circuit foarte bine integrat şi care ajunge să fie, în scurt timp, profitabil. De exemplu, ferma pomicolă de la Adunaţii Copăceni (locul de naştere al lui Iordache) este nu numai o sursă de desfacere pentru hiper­­marketuri, ci şi pentru lanţul de restaurante cu autoservire Self, lansat tot în 2010 (a deschis, deocamdată, unul în Bucureşti şi unul la Sibiu).

Tot în acest an, parte din companiile lui Iordache s-au mutat într-un sediu de nouă milioane de euro, foarte aproape de Calea Victoriei (adică de centrul Bucureştiului), construit de antreprenor tot pentru eficienti­zarea costurilor. În prezent, peste 2.500 de angajaţi depind de mutările investitorului. Cu afaceri de peste jumătate de miliard de euro în 2009 numai din construcţii şi transporturi aeriene (când majoritatea antreprenorilor au raportat scăderi), Iordache estimează creşteri de 10% şi pentru 2010. Vor fi ele posibile?

La o scurtă analiză, se pare că da. Antre­prenorul a continuat să investească, a deschis businessuri conexe celor avute deja, a reeşalonat datoriile (numai la Blue Air avea aproximativ 500.000 de euro) şi are contracte încheiate pe care se poate baza. În 2010, compania low cost a avut mari pierderi. Şi-a redus capacitatea de zbor de la zece la şase aeronave, a concediat circa 300 de angajaţi din echipajul de bord şi a anulat câteva curse interne dar şi rute internaţionale. Investiţiile au însemnat achiziţie de material rulant (două milioane de euro), lucrări de renovare şi modernizare la aeroportul din Bacău (concesionat anul trecut pentru 34 de ani) – zece milioane de euro din cele 45 estimate, achiziţionarea de două aeronave pentru compania de taxi Direct Aero Services, proiecte şi aprobări pentru aeroportul privat din Adunaţii Copăceni. Pentru Romstrade, cea mai mare companie din grupul lui Nelu Iordache, construcţia drumului Transalpina (148 de kilometri între Transilvania şi Oltenia) a fost principalul contract de propulsare a businessului – 385 de milioane de euro. Societatea de construcţii nu stă rău nici în prezent. Contractele semnate pentru lucrări de infrastructură ajung la peste 650 milioane de euro în 2010, cel mai mare fiind reabilitarea drumului naţional 67 C (Bengeşti-Sebeş, cu o lungime de 148 de kilometri). De asemenea, tot prin Romstrade, Iordache execută lucrările la hotelul de patru stele pe care îl construieşte în Adunaţii Copăceni.

El a obţinut un contract de construcţie a unui tronson de autostradă în Irak, în lungime de 35 de kilometri. Companiile controlate de Nelu Iordache au fost reunite anul acesta într-un holding, din care fac parte, pe lângă Romstrade şi Blue Air, ferma de pomi fructiferi (Andany Trading) şi businessul pe
energie eoliană.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii