Cautare




, Contributor

Forbes Staff

Servicii financiare |
|

CSALB: negocierile din ultimii patru ani au adus un beneficiu de 2,67 mil. de euro cosumatorilor și sistemului bancar

Negocierile realizate în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor (CSALB) au adus un beneficiu de 2,67 milioane de Euro consumatorilor și întregului sistem bancar din România în perioada 2016-2019.
Aşteptările privind veniturile

După patru ani de la începerea activității, CSALB este accesibil și persoanelor juridice pentru servicii de plată și emitere de monedă electronică.

„Extinderea competențelor CSALB către persoanele juridice, în urma implementării în România a Directivei privind serviciile de plată devine un proces firesc în existența Centrului. După ce activitatea de conciliere dintre persoanele fizice și bănci a cunoscut o creștere a notorietății și a valorii beneficiilor de un an la altul, acum ne confruntăm cu o nouă provocare. Persoanele juridice se vor putea adresa și ele CSALB pentru a intra în conciliere cu băncile și nu numai, pentru o serie de spețe care țin de serviciile de plată și activitatea de emitere de monedă electronică. Problemele care pot face obiectul solicitărilor unor entități publice și private către CSALB sunt diverse: de la operațiunile prin intermediul ATM-urilor, la transferuri între conturi bancare, până la operațiuni de plată făcute prin intermediul banking sau prin telefonul mobil. Pot fi chemate la conciliere instituții precum băncile, emitenții de monedă electronică și companiile care furnizează servicii de plăți și fac transferuri de bani. Dacă pentru persoanele fizice concilierea în cadrul CSALB este gratuită, pentru persoanele juridice se va percepe o taxă de 993 de lei. Aceeași sumă va fi percepută și instituției care furnizează servicii de plată și care va intra în conciliere cu persoane juridică de la care sosește solicitarea”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

În 2019  au fost înregistrate la CSALB 2.117 cereri din partea consumatorilor, o creștere de 65% în comparație cu anul precedent (1.772 cereri pentru bănci și 345 cereri pentru IFN-uri), si de peste patru ori mai multe față de anul 2017. Dintre acestea, băncile au acceptat să intre în negociere în aproape 900 de cazuri (664 de cazuri în cadrul CSALB și 207 de negocieri directe, după ce cazul a fost sesizat de Centru).

Suma rezultată din aceste negocieri în anul 2019 este de 1,25 milioane Euro, aproape la fel de mare cât valoarea beneficiilor din primii trei ani de activitate ai CSALB.

CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit, negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri de către CSALB prin aplicația online aflată pe site.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii