
„Bunuri abandonate” este produs de compania Picture Shack Entertainment pentru National Geographic Channel. Pentru Picture Shack Entertainment, producătorii executivi sunt George Plamondon, Betsy Schechter și Michael A. Rosen. Pentru National Geographic Channels International, vicepreședinte executiv și directorul diviziei de conținut internațional este Hamish Mykura.
Meșter expert și colecționar, Jay Chaikin colindă SUA în căutarea clădirilor abandonate care ar putea ascunde „comori” neașteptate, cu valoare istorică, ce pot aduce câștiguri incredibile. În noul serial din 12 părți, „Bunuri abandonate”, National Geographic Channel îi urmărește pe Jay și pe partenerii săi, Dan Graham și Mark Pakenas, în eforturile lor de a conserva o parte de istorie și de a încasa niște sume de bani foarte mari.
Înarmați cu lanterne, walkie-talkie-uri și forță brută, eroii serialului se aventurează în pivnițe sumbre și clădiri șubrede pentru a găsi bunuri ce pot fi recondiționate și revândute. În acest sezon, ei scotocesc prin fostul sediu al unei fabrici de bere, răscolesc pivnița unei biserici istorice și străbat o fabrică de hârtie de 55.000 de metri pătrați.
Deseori, partea cea mai dificilă a muncii lor nu este descoperirea comorilor, ci negocierea celui mai bun preț pentru acestea. Jay se târguiește cu proprietarii clădirilor încercând să obțină cele mai bune înțelegeri, dar deseori are de a face cu proprietari încăpățânați sau sentimentali, care se atașează de moștenirile familiei. Bazându-se pe farmecul, umorul și politica sa de prețuri corecte, Jay încheie rareori o zi fără să fi făcut o afacere bună.
Când revine acasă, Jay își aduce achizițiile în atelier, unde transformă cărucioare de transport în scaune din piele și suporturi pentru pâlnii de încărcare a grâului de măcinat în mese pentru cafea originale.