De la percepția vizuală la sunet, creativitate, tendința de a minți, atractivitate și abilitatea de persuasiune, documentarul de pe National Geographic cercetează creierul uman utilizând un șir de experimente, iluzii optice, jocuri mentale și știință pură.
Gazda seriei este Jason Silva, un „wonder junkie” după cum singur s-a caracterizat și, potrivit revistei americane „The Atlantic”, „realizator de filme cu jumătate de normă și un frecvent vorbitor în cadrul conferințelor TED”. În cadrul conferinței TEDGlobal din iunie 2012, Silva a prezentat în premieră un scurt filmuleț despre „Radical Openness”, în care este arătată legătura dintre creșterea exponențială a inovațiilor și uilizarea de către om a tehnologiei.
Silva va fi însoțit de „hoțul gentleman” Apollo Robbins, un specialist în înșelătorii. Într-un articol despre Robbins în numărul de ianuarie 2013 al revistei „New Yorker” se afirma că „este considerat de mulți ca fiind cel mai bun în ceea ce face, adică subtilizează lucruri din hainele, gențile oamenilor, de pe încheieturile, degetele și de la gâturile acestora, pentru ca apoi să le înapoieze în moduri amuzante și surprinzătoare”.
Seria este produsă de National Geographic Television (NGT) pentru National Geographic Channels International. Jerry Kolber este producătorul executiv pentru NGT. Pentru NGCI, viepreședinte executiv și director al diviziei de conținut internațional este Hamish Mykura.
National Geographic Channels International (NGCI) este o companie deținută de National Geographic Ventures și FOX Entertainment Group.
NGCI se alătură Societății National Geographic în angajamentul acesteia de a explora, conserva și educa prin intermediul celor șase televiziuni ale sale: National Geographic Channel, National Geograhic Channel HD, Nat Geo Wild, Nat Geo Wild HD, Nat Geo Adventure și Nat Geo Music.
La nivel global, National Geographic Channel (inclusiv NGC US, care este un parteneriat al NGV și Fox Cable Networks Group) este disponibil în peste 440 de milioane de case, în 171 de țări și în 38 de limbi.