Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |

National Geographic Channel difuzează documentarul „Hubble: Călătoria cosmică”

National Geographic Channel difuzează la 25 de ani de la lansarea telescopului Hubble documentarul intitulat „Hubble: Călătoria cosmică” în premieră sâmbătă, 25 aprilie, de la ora 21:00, informează Media Expres.
National Geographic Channel

Trimis în spațiu pe 24 aprilie 1990, Hubble a necesitat mai multă vreme pentru construcție și lansare decât proiectele anterioare ale NASA, inclusiv misiunile Apollo pe lună.

La început, după trimiterea unor imagini neclare, telescopul defect aproape a compromis NASA. A fost salvat, însă, trei ani mai târziu, în urma unei misiuni de reparație, și a început să transmită imaginile devenite simbolice ale unor galaxii și „creșe” de stele neobservate anterior, precum faimoasele nebuloase „Vulturul” și „Cap de cal”.

Povestit de Neil deGrasse Tyson, astrofizician și gazda primului talk-show transmis de National Geographic Channel, „Ce spun stelele”, documentarul „Hubble: Călătoria cosmică” cuprinde interviuri cu jucători-cheie în saga revoluționară a telescopului, precum și opinii ale unor astrofizicieni celebri, cum este Stephen Hawking.

Neil deGrasse Tyson afirma că „Hubble a transformat felul în care oamenii din toată lumea privesc cosmosul. Telescopul reprezintă o combinație uluitoare între știință, inginerie și, până la urmă, poezie. Imaginile sunt atât de frumoase, atât de bogate în detalii, că nu mai este nevoie de cuvinte pentru a înțelege frumusețea și măreția universului.”

După ani de cercetări și dezvoltare, cu întârzieri provocate parțial de dezastrul navetei spațiale Challenger, telescopul de peste 13 metri lungime a fost lansat în 1990. Momentul triumfător a fost repede eclipsat când NASA a descoperit că oglinda de 2,4 metri în diametru a telescopului este defectă. Viitorul agenției spațiale depindea de abilitatea experților săi de a corecta defecțiunea.

După acel moment, Hubble a funcționat cu un consum minim al bateriei. Telescopul rezistă vibrațiilor în timpul orbitării în spațiu, putând astfel înregistra cele mai clare imagini la distanțe extreme, în detalii ce erau imposibil de surprins anterior. Capabil să observe galaxii cu o vechime de peste 13 miliarde de ani, Hubble este cel mai faimos telescop din lume.

„Hubble: Călătoria cosmică” va fi difuzat la nivel global pe National Geographic Channel, în 171 de țări, în 45 de limbi. Filmul este produs de Bigger Bang Productions. Pentru National Geographic Channel, vicepreședinte executiv și director al diviziei de conținut internațional este Hamish Mykura.

National Geographic Channels International (NGCI) își inspiră privitorii prin programele sale inteligente și inovatoare care examinează ceea ce știm, cum vedem lumea și ce ne motivează să mergem înainte.

Companie deținută de National Geographic Ventures și FOX Entertainment Group, NGCI se alătură Societății National Geographic în angajamentul acesteia de a explora, conserva și educa prin intermediul celor șase canale ale sale: National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild, Nat Geo Wild HD, Nat Geo People și Nat Geo Mundo.

La nivel global, National Geographic Channel (inclusiv NGC US, care este un parteneriat al NGV și Fox Cable Networks Group) este disponibil în peste 440 de milioane de case, în 171 de țări și în 45 de limbi.