FacebookTwitterLinkedIn

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

De la începutul acestei pandemii, am înteles că cel mai important este să anticipăm, să reacționăm rapid și să fim pregătiți pentru această perioadă de incertitudine pentru noi toți. Am monitorizat continuu și îndeaproape evoluția situației actuale, pentru a ne adapta în permanență planurile ținând cont de reglementările locale și de recomandările venite din partea autorităților și a Organizației Mondiale a Sănătății. Astfel, ne-am definit prioritățile, pe trei direcții, după cum urmează:

  1. Preocuparea noastră principală a fost și este siguranța angajaților, partenerilor și a consumatorilor noștri;
  2. Am implementat măsuri de igienă și mai riguroase, începând de la colectarea laptelui de la fermierii noștri, cu care lucrăm de mulți ani, în fabrică și în depozitul nostru din București și până la momentul în care livrăm produsele în magazine, pentru a ne asigura că oferim consumatorilor noștri produse de calitate în condiții de maximă siguranță;
  3. Ne-am angajat să ajutăm comunitățile din România, atât medicii și pacienții din spitale, cât și persoanele aflate în situații vulnerabile.

Am implementat imediat măsuri de prevenție, pentru a reduce cât mai mult posibil orice potențial risc de infectare. Prin urmare, este foarte important de menționat faptul că atât depozitul, cât și fabrica noastră funcționează în parametrii normali, cu măsuri sporite de prevenție implementate pentru această perioadă:

  • Am luat decizia de a fixa componența schimburilor de lucru, atât în fabrică, cât și în depozit, pentru a reduce la minimum orice risc de contaminare între colegii noștri, care au program de lucru în schimburi, pentru a asigura continuitatea operațiunilor în toate scenariile posibile;
  • Am implementat cele mai înalte standarde de igienă – am introdus echipamente și operațiuni suplimentare pentru dezinfecție, precum și covorașe dezinfectante la intrarea în unități; în fiecare zi au loc instruiri privind regulile de sănătate și siguranță. Mai mult, dezinfectăm toate suprafețele înainte și după fiecare schimb, atât în fabrică, cât și în depozitul nostru de produs finit;
  • Începând cu data de 18 martie, am implementat politica de lucru de acasă pentru toți colegii care își pot desfășura activitatea la distanță;
  • Ne asigurăm continuu că toți colegii noștri care își desfăsoară activitatea în toate unitățile noastre respectă cele mai înalte standarde de igienă;
  • Continuăm să urmăm cele mai înalte standarde de calitate și siguranță alimentară pentru a le oferi consumatorilor noștri produse sigure pentru consum.
  • Am introdus o noua politică internă care precizează în mod clar faptul că nu sunt permise vizitele în fabrică și în depozit;
  • Am implementat un protocol special pentru toți șoferii care vin la depozit prin intermediul căruia limităm la minimum contactul direct al acestora cu angajații;
  • Am sporit măsurile de igienă și pentru partenerii noștri, care asigură transportul angajaților, prin acțiuni de dezinfecție ale microbuzelor, înainte și după fiecare schimb de lucru.

În ceea ce privește lanțul de aprovizionare am creat o echipă locală pentru a se ocupa de orice schimbare ar putea apărea în evoluția acestei situații. De asemenea, am implementat schimburi de lucru segregate pentru a reduce riscul de infectare și pentru a asigura continuitatea operațiunilor, iar pentru acest lucru am trecut la modelul de comandă de 48 de ore pentru toți partenerii noștri. Suntem recunoscători pentru modul în care a acționat echipa noastră și pentru înțelegerea arătată de partenerii noștri. Toate acestea ne-au permis să menținem un nivel foarte înalt al serviciului pentru toți clienții noștri, fără a avea un impact negativ. Tratăm cu toată seriozitatea procesul de livrare a produselor în situații normale și cu atât mai mult în această perioadă în care suntem conștienți că trebuie să venim cu soluții potrivite și imediate pentru a pune la dispoziția consumatorilor produsele noastre.

Am ajustat planurile de comunicare și de inovații pentru perioada următoare pentru toate brand-urile din portofoliul nostru, pentru a ne adapta la noul context și la obiceiurile de consum din piață.

Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Pentru a veni în sprijinul angajaților săi, la nivel global, compania și-a luat angajamentul ferm de a garanta contractele și veniturile celor 100.000 de angajați Danone din toată lumea până la 30 iunie 2020, oferind, de asemenea, o asigurare de sănătate extinsă (pentru concediu medical, îngrijirea copiilor, carantină), precum și o primă specială pentru cei care își desfășoară activitatea la locul de muncă și în prima linie pe durata pandemiei.

Toți angajații noștri care își pot desfășura activitatea la distanță, lucrează de acasă, până la noi informații în acest sens. Am înțeles imediat că acesta nu este un lucru simplu și că munca de acasă are, de asemenea, provocările sale. Așadar, ne preocupă starea de bine a colegilor noștri, iar în acest sens le oferim o serie de facilități, pentru ale ușura activitatea:

  • Oferim zilnic recomandări de ergonomie și pentru o stare fizică bună;
  • Păstrăm contactul cu colegii în fiecare zi, în cadrul unor întâlniri colective digitale, pentru a menține dialogul deschis și pentru a răspunde tuturor întrebărilor din această perioadă;
  • Recomandăm tuturor colegilor noștri să profite de această perioadă în care lucrează de acasă, investind în dezvoltarea lor prin intermediul platformei noastre online dedicată învățării;
  • Continuăm să fim împreună, alături unii de ceilalți – răspundem imediat la orice mesaj urgent, continuăm întâlnirile noastre atât digital, cât și telefonic și chiar ne distrăm împreună, chiar dacă de la distanță.

Pentru colegii noștri din echipa de vânzări care își desfășoară activitatea pe teren am pus la dispoziție echipamente de protecție și am stabilit un set de reguli extrem de clar pentru această perioadă. Mai mult, am modificat programul de lucru și am anulat toate călătoriile. În această perioadă, ne concentrăm să asigurăm disponibilitatea produselor la raft, iar comenzile se iau telefonic, acolo unde este posibil.

Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Cu toții știm că perioada următoare nu va fi ușoară, având în vedere că această criză sanitară și-a lăsat amprenta în atâtea zone. Această pandemie are consecințele sale, prin urmare cu toții va trebui să ne regândim stategia, modul în care facem lucrurile și, totodată, să învățăm din mers.

În același timp, continuăm să fim dedicați misiunii noastre de a oferi produse de calitate consumatorilor noștri, să inovăm și să oferim alternative și diversitate în ceea ce privește portofoliul nostru de produse.

Vom continua să oferim ajutor fermierilor parteneri Danone. Laptele nu este o tranzacție comercială pentru noi, ci este un parteneriat de lungă durată pe care îl avem cu fermierii. De mai mulți ani, am investit în mod constant în susținerea producției locale de lapte prin intermediul a două programe, dezvoltând o relație de benficiu mutual cu aceștia  și cu impact pozitiv pentru economie.

  1. “Spre Vest” – un program pe care l-am lansat în 2006, prin care acordăm susținere fermierilor pentru dezvoltarea și modernizarea afacerilor, atât prin creșterea producției de lapte, cât și în sporirea eficienței. Există mai multe forme de suport, de la plata laptelui în avans pentru 12 luni (fară dobândă), la sprijin pentru cumpărarea a peste 5500 de vaci de lapte de rasă sau 24 de noi echipamente de muls. În prezent, colaborăm cu peste 20 de ferme mari din România.
  2. “O șansă pentru familia ta” – demarat în 2012, este un program socio-economic prin care susținem dezvoltarea comunităților din zonele defavorizate și ajutăm la creșterea producției de lapte de calitate superioară în România. Alături de Fondul Internațional Ecosysteme al companiei Danone, Organizația Non-Guvernamentală Open Fields și partenerul nostru local, Polaris, am investit peste 4 milioane de euro, dezvoltându-l pas cu pas. Până în prezent, peste 140 de familii sunt implicate în program și și-au dezvoltat propria microfermă. Ne simțim norocoși să colaborăm cu acești mici fermieri extrem de dedicați, care ne sunt parteneri loiali în această călătorie de a produce lapte într-o manieră sustenabilă, astfel încât să putem continua să facem iaurturi cu lapte de calitate. Aceasta este o iniţiativă pe termen lung, care va continua şi în următorii ani, devenind o soluție socială inovatoare pentru comunități defavorizate din zone rurale sau urbane mici.

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Este dificil de spus. Suntem pregătiți pentru diferite scenarii, monitorizăm această situație și ne adaptăm planurile în consecință.

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

Suntem parte din comunitățile noastre și acest lucru s-a simțit foarte puternic în această perioadă. Sunt 3 direcții principale pe care acționăm în mod curent și care au fost cu atât mai intense în aceste vremuri.

  1. Pe de o parte, de-a lungul anilor, am dezvoltat relații puternice cu partenerii noștri, fermieri și gospodari români. Vom continua să le oferim ajutorul nostru să se dezvolte, securizând în acest fel lapte de calitate pentru produsele noastre și, respectiv, pentru consumatorii noștri. Acesta este un întreg ecosistem, pe care l-am dezvoltat și continuăm să îl susținem.
  2. Pe de altă parte, suntem responsabili pentru angajații noștri. Danone a luat toate măsurile pentru a securiza echipa si locul de muncă, oferind o asigurare de sănătate extinsă și stabilitate pentru cei peste 100.000 de angajați de peste tot din lume.
  3. Am demarat un program de ajutorare a comunităților. Recent, am făcut o donație de 250.000 euro către Dăruiește Viață pentru a răspunde nevoii de echipamente medicale și echipamente de protecție din spitalele din România. Totodată, am donat până acum peste 500.000 de produse (iaurturi, smântână, produse pe bază de plante), care au ajuns săptămânal, în medie, la aproximativ 000 de doctori, pacienți și persoane vulnerabile. Colaborăm cu 5 Bănci pentru Alimente, 15 spitale, 6 Organizații Non-Guvernamentale și 15 de cantine sociale. În total, am donat prin diferite acțiuni peste 550.000 de euro pentru echipamente medicale și în produse.

Dar ceea ce cred că este mult mai important, este modul în care acest ajutor a fost oferit. Sunt cu adevărat mândră de întreaga echipă Danone România. Imediat după izbucnirea pandemiei, colegii mei au început să contacteze spitalele din fiecare regiune a țării pentru a identifica nevoile.  Pot să vă zic că s-au mobilizat într-un mod exemplar. Apoi am centralizat toate aceste nevoi și am început colaborarea cu Dăruiește Viață, pentru a hotarî împreună asupra felului în care putem răspunde cât mai bine acestor nevoi, care sunt specifice.
În paralel, unii dintre colegii noștri au decis să își doneze prima specială pe care compania o acordă angajaților care își desfășoară activitatea la locul de muncă pe durata pandemiei, pentru achiziționarea de consumabile pentru hemodializă pentru un spital din Timișoara. Alți colegi s-au alăturat acestei inițiative, iar la final, compania a dublat suma strânsă din contribuția lor. Știm că încă nu am depășit această situație, prin urmare vom continua să ne oferim ajutorul.