
Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?
Cu siguranta traversam o perioada nemaintalnita care a scuturat toti agentii economici, insa este si perioada in care observam schimbari majore a paradigmei de business.Compania noastra activeaza intr-unul dintre domeniile cele mai incercate de aceasta criza dar acest lucru nu ne opreste din a cauta in permanenta idei si solutii pentru a asigura continuitatea. Din pacate nu exista o formula salvatoare, o reteta clara, contextul actual necesitand multiple si complexe modificari, pe toate planurile activitatii noastre.
MSI Premium Cars a implementat masuri in patru directii majore, care vizeaza clientii, angajatii, partenerii si sprijinirea comunitatii in lupta comuna impotriva COVID-19.
Prioritatea noastra a fost asigurarea serviciilor in conditii de siguranta, atat pentru clientii, cat si pentru angajatii nostri. Pentru acest lucru a fost necesara dotarea statiilor cu toate echipamantele necesare dezinfectarii riguroase a masinilor si echiparii corespunzatoare a agentilor nostri si am scos in fata tot mai mult altenrativele digitale ale diverselor proceduri standard, care pastrate in maniera traditionala ar fi insemnat expunerea la riscuri. Procedurile de livrare si preluare au fost modificate astfel incat sa asigure cele mai inalte standarde de siguranta. Am luat masuri de respectare a prevederilor de distantare sociala si am anuntat clientii ca oricat de mult ne placea sa interactionam cu fiecare in parte acum suntem nevoiti sa ii salutam de la distanta.
Am lansat campanii prin care ne dorim sa ne sprijinim clientii, sa contribuim la mentinerea in viata a economiei si sa sprijinim comunitatea in acesta perioada de incertitudine. Vom dona 10% din veniturile generate de campania “Doar 1 EURO adaos” pentru lupta impotriva coronavirusului.
Care sunt masurile pe care compania dvs le-a luat in sprijinul angajatilor de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?
Vedem zilnic scenarii extrem de pesimiste si stiri legate de cresterea alarmanta a numarului de persone care isi pierd locul de munca.
Desi este extrem de dificil in contextul economic actual, noi credem ca succesul oricarui business este creat de oameni si ne luptam sa ne mentinem angajatii si sa-i sprijinim.
Ne-am asigurat in primul rand ca lucreaza in conditii de maxima siguranta, avand echipamentele adecvate si modificand modul in care sunt dezinfectate masinile. Am respectat recomandarile cu privire la distantarea sociala, modificand programul de lucru si permitand angajatilor care nu sunt direct implicati in procesul de livrare sa lucreze de acasa. MSI Premium Cars nu a recurs la concedieri, ba chiar si-a marit echipa in aceasta perioada si va face tot posibilul sa depaseasca aceasta criza cu echipa completa.
Care ar fi masurile guvernamentale ce ar trebui luate in urmatoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activitatii din sectorul in care activati?
Este nevoie de solidaritate si de o strategie clara de relansare a economiei. Guvernul poate sprijini domeniile afectate prin acordarea de facilitati in ceea ce priveste sustinerea cheltuielilor in aceasta perioada. Aici putem viza scutiri si/sau amanari de taxe si impozite dar si initiative clare de stimulare a investitiilor. Daca nu gasim o formula de a aduce bani in economie, toate domeniile vor fi afectate, nu doar cele care au de suferit acum.
Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?
Suntem constienti de gravitatea situatiei si de amploarea pe care o poate lua criza actuala. Cu toate acestea, facem parte din acea categorie de companii care doresc sa-si pastreze o doza de optimism si sa incerce sa convinga mediul de afaceri sa solidarizeze si sa lupte pentru continuitate. Exista suficiente scenarii pesimiste in piata si nu dorim sa lansam si noi o astfel de ipoteza. Lansam in schimb invitatia la lupta pentru salvarea economiei. Cu sprijinul cat mai multor companii, care ne vor urma exemplul, campania „Doar 1 EURO adaos” ar putea deveni un simbol al luptei mediului de afaceri de a supravietui crizei provocate de COVID-19.
Ideea de a oferi toata gama de servicii la preturi preferentiale, care includ doar un EURO adaos, s-a nascut din dorinta de a transmite mesajul ca roata economiei trebuie sa se invarta. Deja un numar semnificativ de colaboratori au imbratisat campania si incearca sa convinga si ei la randul lor alti agenti economici
Salutam pe aceasta cale toate initiativele companiilor de a face donatii pentru a ajuta comunitatea. Acest exemplu l-am urmat si noi si vom continua sa ajutam cat de mult putem. Trebuie sa fim constienti insa ca, fara bani in circuitul economic, nu vom putea sa sustinem lupta impotriva COVID-19. Solutia este la noi. Impreuna, solidari, putem mentine economia in viata si putem depasi aceasta criza.
Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?
Am inceput cu campania simbol „Doar 1 EURO adaos” care, pe langa invitatia la lupta pentru continuitate, ofera companiilor posibilitatea de a accesa serviciile de mobilitate necesare la preturi foarte avantajoase, contribuind la reducerea cheltuielilor curente. Am invitat cat mai multe companii sa ne urmeze exemplul, incercand sa popularizam ideea ca astazi nu este despre profit, este despre necesitatea de a supravietui si a sustine circuitul economic.
In ceea ce priveste sustinerea comunitatii, am luat decizia de a dona 10% din valoarea incasarilor generate prin intermediul campaniei „Doar 1 EURO adaos”, contribuind astfel la lupta pentru combaterea coronavirus. Fiecare dintre noi isi poate aduce aportul, cat de mic, pentru a ajuta. Impreuna, insa, vom fi mai puternici si vom putea invinge.