Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Moștenirea lui Edelman: PR-ul modern

daniel-edelman.jpg
Daniel J. Edelman, fondatorul și președintele agenției Edelman, cea mai mare firmă independentă de relații publice din lume, a încetat din viață la vârsta de 92 de ani, conducerea companiei sale fiind preluată de fiul său, Richard Edelman, președintele și directorul executiv al agenției

Daniel Edelman a pus bazele agenției într-un mic birou din Chicago, în 1952, în prezent Edelman numărând 63 de birouri în 26 de țări, numărul angajaţilor fiind de circa 4.600. Agenţia de comunicare a realizat venituri de peste 660 de milioane de euro anul trecut.  În România, agenția americană este prezentă din 2006 prin compania AMI Communications.

De numele lui Edelman este legată crearea unor branduri cunoscute astăzi în toată lumea precum Sara Lee sau KFC. Printre clienții actuali ai agenției se numără giganți precum Microsoft, Pfizer, General Electric, Wal-Mart Stores, Abbott Laboratories, Samsung, Royal Dutch Shell, Kraft, Johnson & Johnson și Unilever. În plus, Edelman este creditat drept omul care a contribuit decisiv la îmbunătățirea imaginii profesioniștilor din zona comunicării care au început să fie percepuți ca niște sfătuitori ai liderilor politici sau ai antreprenorilor.

Născut pe 3 iulie 1920, Daniel Joseph Edelman a fost unul dintre cei cinci copii ai lui Selig și Selma Edelman. Cu un master in jurnalism, Daniel Edelman a început ca reporter sportiv, apoi, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, a fost reporter de știri pe timp de noapte pentru CBS în New York. A trecut rapid la un job de publicist pentru Musicraft Records, unde a promovat vedete de jazz precum Duke Ellington, Sarah Vaughan sau Artie Shaw.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii