FacebookTwitterLinkedIn

Camerele impunătoare ale muzeului Luvru, celebra Mona Lisa a lui Leonardo da Vinci, un imens balon cu aer cald plutind deasupra întregului decor parizian şi o alegorie a călătoriei construită cu minuţiozitate jucăuşă: acestea ar fi ingredientele alese de către duetul fotografic Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin pentru a stârni curiozitatea lumii întregi în legătură cu noua colecţie de prêt-à-porter Louis Vuitton.

Pentru prima oară în istoria unui brand care îşi celebrează moştenirea aproape exclusiv prin campanii de print, cu personalităţi precum Sean Connery, Angelina Jolie sau Mihail Gorbaciov, „fitilul“ este aprins într-o campanie video, destinată televiziunilor şi cinematografelor din toată lumea. Toţi cei fascinaţi de brandul francez  pot urmări materialul de două  minute şi jumătate și pe site-ul oficial louisvuitton.com, începând cu 12 noiembrie.

În microcosmosul creat de Inez şi Vinoodh, lucrurile urmează un fir epic încărcat de dramatism romantic: o frumoasă tânără cu aer misterios (interpretată de modelul Arizona Muse) pătrunde în templul artei franţuzeşti purtând la gât o cheie depozitară a multor taine.

După întâlnirea cu Mona Lisa şi cu marii maeştri ai picturii italiene, tânăra se sustrage urmăririi unui bărbat misterios (aflat la rândul său pe urmele cheii), reuşind să elibereze secrete aflate de 150 de ani în adormire în interiorul unui cufăr Louis Vuitton.

Povestea se încheie cu imaginea unui balon cu aer cald ridicându-se deasupra Luvrului, cu frumoasa femeie luându-şi zborul în căutarea propriului destin, către o destinaţie necunoscută şi încărcată de posibilităţi.

În spiritul caracteristic Louis Vuitton, fiecare element de peliculă are în spate o filă de poveste. Locul ales pentru „L’invitation au voyage“ – muzeul Luvru – se leagă de Împărăteasa Eugenia a Franţei, care l-a numit pe Louis Vuitton furnizorul său personal de articole de călătorie.

Cheia simbolizează, în opinia duetului Inez-Vinoodh, începutul unui drum iniţiatic, și va fi produsă în 1.000 de exemplare, într-o variantă Monogram Idylle în trei nuanţe de aur. Hainele elegantei tinere fac parte din noua colecţie prêt-à-porter, iar geanta este Speedy Monogram Empreinte, varianta din piele embosată a iconicei Speedy, ce va intra astfel, oficial, în colecţia permanentă a brandului Louis Vuitton.

Pentru duetul creativ Inez-Vinoodh, conceptul filmului şi al seriei foto a reprezentat, după propriile afirmaţii, „o călătorie misterioasă în jurul lumii, marcată de opriri şi de aventuri“, totul pornind de la misterioasa tânără care descoperă secretul călătoriei sale în cufărul Louis Vuitton. 

Cei doi se recunosc inspiraţi de culorile şi de lumina din încăperea dedicată, la Luvru, marilor maeştri italieni, loc care le-a sugerat paleta potrivită de nuanţe pentru materialul video şi pentru fotografiile de campanie.

„În plus“, ţin ei să precizeze, „această moştenire culturală europeană creează o legătură între modă şi cultură“. O dilemă rezistă totuşi. De ce un balon cu aer cald zburând deasupra celui mai mare muzeu al lumii? „E o întâlnire sublimă între creativitatea cinematografică şi imensa încărcătură culturală a Parisului“, explică Inez şi Vinoodh. Cât despre locul spre care se îndreaptă frumoasa tânără, întruchiparea femeii LV („stilată, clasică, relaxată, dar în acelaşi timp curajoasă şi extrem de elegantă“, cum o caracterizează cei doi), destinaţia finală rămâne, deocamdată, necunoscută.

„O vom găsi acolo unde a aterizat balonul cu aer cald“, punctează ei, lăsând uşa deschisă spre noi mistere. De vreme ce campania „L’invitation au voyage“ marchează începutul unui nou capitol în comunicarea publică a celor de la Louis Vuitton, nu rămâne decât să aşteptăm cheia care să deschidă următorul cufăr. Povestea continuă.

Filmuleţul poate fi vizionat pe www.louisvuitton.com