Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Afaceri |
|

Monica Dan, Director General MEC-DIESEL SEE: „Redresarea în urma impactului economic și social este principala provocare în anul 2021”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Monica Dan-1

Evoluția companiei într-un cuvânt

Cuvântul care descrie cel mai bine anul 2020 pentru compania noastră este stabilitatea. În condițiile unui an cel puțin atipic, Mec Diesel și-a dovedit capacitatea de a continua să dezvolte o afacere stabilă, fie că vorbim de relațiile cu clienții, ori că ne referim la angajații companiei noastre.

Debutul pandemiei a fost momentul în care am realizat încă o dată că doar atunci când suntem uniți și acționam împreuna ca o echipă puternică, putem să atingem rezultatele pe care ni le-am propus – lucru dovedit cu atât mai mult acum, în această perioadă dificilă pe care o traversăm cu toții.

Anul 2020 a demonstrat că ne merităm poziția pe piața de motoare, lubrifianți sau componente pneumatice, pentru că ne-am păstrat determinarea să rămânem printre liderii din piață. Am fost determinați să fim și mai aproape de clienții noștri, să ne reinventăm și să fim pregătiți pentru orice provocare.

Această perioadă a avut dificultăți inerente, însă realizările au fost pe măsură așteptărilor și chiar mai mult decât atât. Și acesta este meritul întregii echipe, formată din oameni puternici, motivați, pregătiți să ia decizii și să ofere soluții – o echipa motivată, care lucrează împreună, își îndeplinește și obiectivele oricât de ambițioase ar fi acestea. Cifra noastră de afaceri a crescut cu circa 10% față de anul precedent.

Am fost norocoși că domeniul nostru de activitate, comerțul cu piese de schimb și accesorii pentru vehicule comerciale, nu a fost atât de afectat așa cum a fost HoReCa, de exemplu. În prima parte a anului am simțit o contracție a pieței, dar și o revenire în semestrul al doilea. Dar, în mai toate situațiile, noi ne-am obișnuit să luăm partea bună a lucrurilor. Pe noi, pandemia ne-a facut să fim și mai uniți, chiar dacă nu am fost aproape fizic unii de ceilalți, în fiecare zi, așa cum eram obișnuiți. Am realizat că o echipă pregătită, așa cum este a noastră, face față oricărei situații, atât timp cât misiunea și obiectivele sunt clare și împărtășite de toți.

 

Cele mai importante lecții

Principala lecție de business pentru noi a fost munca de la distanță. O parte dintre angajații noștri au lucrat și lucrează încă de acasă, iar în perioada de urgență am sistat absolut toate vizitele la clienți sau furnizori. În aceste condiții, o mare provocare a fost noul mod de interacțiune cu clienții.  Managerii de divizii, șefii de proiecte, managerii de zona au gestionat foarte bine împărțirea target-urilor și sarcinilor pentru fiecare angajat, au monitorizat şi au motivat cu succes angajații, iar aceștia s-au simțit în siguranță! Am știut să ne reinventăm, să găsim cele mai potrivite soluții la momentul oportun, și  datorită acestui fapt pot spune că munca la distanță nu a avut efecte negative asupra angajaţilor sau productivității companiei.

La nivel personal, pandemia a venit cu multe lecții valoroase: am învățat încă o dată să prețuim mai mult viața, sănătatea și oamenii, să ne acordăm timp și să le dăm oamenilor dragi din timpul nostru, să fim mai atenți la ceea ce se întâmplă în jur, mai răbdători și recunoscători pentru tot ce avem astăzi.

 

Prestația autorităților

În mod sigur, implicarea statului în toate dimensiunile ale crizei Sars CoV-2, cea medicală, socială și economică este vitală. Evoluțiile din ultimele luni au evidențiat clar că este necesară o reconsiderare profundă a acțiunii publice, o reconfigurare a modului de organizare și de funcționare a structurilor administrtției publice centrale și locale. Ne așteptăm ca aceste transformări să se producă rapid, așteptăm ca sistemele de administrație publică să se adapteze, iar susținerea mediului privat, precum și programele de investiții în infrastructură să se întâmple în mod real.

 

Strategia de business pentru 2021

  1. Receptivitate la nevoile clienților și fidelizarea acestora. Creăm o experiență nouă, diferită pentru clienți, cel puțin la fel de bună ca până acum prin acțiuni de marketing noi, moderne.
  2. Transferarea unei părți din business în mediul online. Investiții în e-commerce.
  3. Continuarea diversificării gamei de produse și servicii oferite.

 

Provocări în 2021

Consider că redresarea în urma impactului economic și social al pandemiei este principala provocare în anul 2021. Investițiile în tranziția digitală, creșterea economică, sprijinirea cetățenilor și a întreprinderilor în următorii ani, sprijinirea sistemelor de sănătate, protejarea locurilor de muncă, încetinirea răspândirii virusului și promovarea importantei vaccinului împotriva Covid 19 sunt toate direcții de acțiune esențiale în anul 2021.

 

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii