Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Monica Cadogan, CEO Vivre: „Un moment de criză vine la pachet cu oportunități bune de explorat”

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
rsz_Monica Cadogan CEO Vivre

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

În primă fază, am luat toate măsurile necesare pentru a ne proteja fizic și emoțional echipa. A fost un demers firesc, ne bazăm pe oameni și suntem și noi oameni. Următorul nivel de atenție s-a îndreptat către clienți. Ne-am asigurat că vom opera în continuare la capacitate maximă, că le putem livra comenzile în condiții de siguranță.

Nu în ultimul rând, ca parte dintr-un ecosistem complex, suntem conștienți de impactul pandemiei asupra economiei, așa că am acționat concret pentru a veni în sprijinul retailerilor tradiționali, lansând programul #împreună. Astfel, Vivre le-a oferit retailerilor offline posibilitatea să comercializeze propriile produse pe platformele și aplicațiile companiei. Pe lângă vânzările efective, partenerii au avut parte de expunere într-o destinație online de home & deco cu peste 6.000.000 de vizitatori lunar.

La fel ca întotdeauna, și în pandemie ne-am optimizat conținutul, am venit cu oferte specifice sezonului și am comunicat consistent.

 

Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Pentru angajații care își desfășurau activitatea în birouri, Vivre a implementat măsura de lucru la distanță înaintea instituirii stării de urgență. Am făcut toate demersurile necesare pentru a ne asigura că rămânem în formulă completă și că reducem cât mai mult riscul de îmbolnăvire. Din fericire, Vivre este nativ digital (toate procesele se desfășoară prin canale online prin definiție) și folosește sisteme IT integrate, bine dezvoltate, ce ne-au permis să ne desfășurăm activitatea de la distanță fără dificultăți majore. Astfel, procesul de adaptare la un regim complet remote a fost firesc și ne-am conformat rapid acestor schimbări.

Pentru colegii din depozite, care despachetează, împachetează și se asigură că produsele pleacă spre clienți în cel mai scurt timp posibil, am regândit programul de lucru, prin reducerea orelor și formarea unor echipe restrânse. Totodată, am refăcut instructajul cu privire la noile măsuri de protecție. Dezinfectăm constant spațiile prin nebulizare și punem la dispoziția angajaților echipamente complete de protecție.

Am făcut tot posibilul să menținem un echilibru în ceea ce privește beneficiile oferite angajaților, îndreptându-ne atenția către antreprenorii locali. Astfel, am încheiat parteneriate cu mai mulți producători locali, care au facilitat accesarea ofertelor acestora – bunuri de consum, la costuri reduse.

În ceea ce privește desfășurarea activității de la distanță, exclusiv online, avem un flux normal și, cel mai important, reușim să participăm la toate întâlnirile, fiindcă nu mai suntem nevoiți să pierdem timp prețios în trafic. Continuăm să monitorizăm starea de sănătate a angajaților noștri și ne vom desfășura activitatea profesională în regim remote, atât cât va fi nevoie.

 

Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați.

Este nevoie de o abordare constructivă, atât din partea sectorului privat, cât și a celui de stat. Susțin în continuare că un moment de criză vine la pachet cu oportunități bune de explorat. Am observat o mobilizare fără precedent în ceea ce privește digitalizarea fluxurilor din instituțiile statului, lucru care a eficientizat incredibil de mult tot procesul birocratic. Cred că este o practică bună și merită maximizată pe viitor, fiindcă aduce mari beneficii.

Totodată, credem că noile reglementări privind acțiunile sanitare, de prevenție, trebuie să fie rezonabile și implementabile. Revenirea la noul “normal” ar trebui să fie făcută în acord cu bunele practici internaționale.

 

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Planul nostru de acțiune include și măsuri pentru o eventuală etapă în care ne-am putea confrunta cu un nou val de îmbolnăviri. Rămânem pe poziții și urmărim îndeaproape evoluția situației atât la nivel economic, cât și sanitar. Vom acționa rapid și pragmatic indiferent de contextul în care ne vom afla.

 

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

Așa cum am menționat anterior, ne-am preocupat, în primul rând, de asigurarea continuității activității retailerilor tradiționali, prin lansarea inițiativei #împreună. Dincolo de implicarea în business, am conștientizat nevoia de sprijin în sectorul medical și ne-am alăturat inițiativei lansată de Auchan Retail România și Leroy Merlin. Astfel, am contribuit la dotarea centrului de suport medical Bucureștii Noi, destinat tratării pacienților cu forme medii și ușoare de COVID-19.

Totodată, am venit în sprijinul medicilor din cadrul Spitalului Victor Babeș, contribuind la amenajarea a cinci apartamente în care sunt găzduite 16 cadre medicale responsabile de îngrijirea pacienților afectați de COVID-19. Vivre continuă să vină în sprijinul comunității cu inițiative de responsabilitate socială atât în perioada pandemiei, cât și după încetarea ei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii