Cautare




, Contributor

ForbesForward |
|

Monica Cadogan, CEO & Co-founder Vivre: “Suntem un jucător cu apetență pentru tehnologie și ne mulăm pe oportunități”

Retailerul online Vivre înregistrează în perioada pandemiei o creștere în afaceri de peste 40%, comparativ cu anul precedent. Care este secretul acestui succes și care sunt obiectivele spre care se îndreaptă?
rsz_Monica Cadogan CEO Vivre

Binecunoscută mediului de business românesc prin dezvoltarea Vivre, Monica Cadogan prezintă noile tendințe aduse de pandemie pe piața online de retail, în cadrul ediției #58 din Seria de evenimente online de business Forbes Forward e·vent.

Privind retrospectiv, invitata Forbes mărturisește că pandemia a adus schimbări atât la nivel de business, cât și la nivel personal, deși Vivre face parte din industriile privilegiate, care nu au avut de suferit de pe urma perioadei de lockdown. “Pentru noi a fost soare, respectiv nu am avut foarte multe griji. A fost soare și vântul a bătut în pânzele noastre, adică ne-a împins înainte“, explică Monica Cadogan, adăugând faptul că afacerea sa se află pe o cale ascendentă și speră la o evoluție sănătoasă. Vivre înregistrează în acest an creșterea audienței, a vitezei și, desigur, a cifrelor: se remarcă o creștere de peste 40% a afacerilor, comparativ cu anul trecut, atunci când a atins valoarea de 50 milioane de euro. “Sperăm să menținem aceste rate de două cifre de creștere, mai mult de 20-30%, în următorii 5 ani, ceea ce înseamnă să ajungem la o cifra psihologică de peste 100 de milioane în nurmatorii aproximativ 3 ani și apoi planul nostru de afaceri pe 5 ani este către obiectivul de 150 de milioane, ceea ce ar însemna o triplare“. De asemenea, CEO-ul Vivre adaugă faptul că statul care înregistrează cea mai mare creștere este România :”La nivelul lunii octombrie sunt niște cifre promițătoare, 70% din România“.

În perioada pandemică, Monica Cadogan a observat două mari elemente ale afacerii: oportunitatea de a ajuta anumite magazine care erau blocate de restricții și răspunsul optim la oportunități: “Suntem un player cu apetență pentru tehnologie și ne mulăm pe oportunități din regiunea geografică, din mediul de afaceri din România“. Drept urmare, retailerul online a introdus în portofoliul său și produse ce țin de fashion ori cosmetice: “Ne dorim să avem o audiență largă“, spune ea.

Din punct de vedere al strategiei de business, CEO-ul Vivre jonglează cu metafore, prezentând schimbările survenite asupra planului de afaceri stabilit la începutul anului: “Înainte ne poziționăm ca și cum mergeam pe un drum strâmt, al nostru, pe o bandă de biciclete, cu o bicicleta. Deodată, cumva restricțiile și faptul că noi am fost cel mai puțin afectați, adică deloc afectați de restricții, pentru că nu a trebuit să întrerupem activitatea, ne-a transformat din bicicleta aia cu care mergeam pe pista noastră de bicicliști, într-un player pe o autostrada cu 4-5 benzi în care vitezele sunt altfel“. Dar care este direcția spre care se îndreaptă? “Noi suntem în creștere. Scopul Vivre este să își crească cota de piață, numărul de interlocutori, păstrându-și relația cu consumatorii, pe termen lung“. Printre alte obiective, adaugă CEO-ul Vivre, se numără creșteri importante de volume și, în special, extinderea afacerii în zona de tehnologie. Vivre are în vedere formarea unui showroom virtual, în timp ce respinge ideea unui magazin clasic.

Monica Cadogan a intrat în zona de antreprenoriat la puțin timp după împlinirea vârstei de 20 de ani. Astfel, pentru antreprenorii la început de drum și pentru afacerile mici, cele de la firul ierbii, invitata Forbes oferă două sfaturi esențiale: să nu mai privească spre competitori, căci “concurența este un concept, nu o realitate, în schimb clientul sau cel care îți da banii sunt o realitate foarte importantă” și, complementar, “să-și caute exemple și să viseze și să proiecteze lucrurile mari“.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii