Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Mondelez: Până în 2020, onlineul va reprezenta între 3% și 10% din vânzări

Compania Mondelez își estimează că, până în 2020, un procent între 3 și 10% din totalul vânzărilor CPG va proveni din e-commerce.
Ivaylo Naydenov

Mondelez apreciază că e-commerce va deveni una dintre platformele cele mai rapide de dezvoltare din cadrul companiei, înregistrând o creștere, în venit, de la mai puțin de 100 de milioane de dolari în momentul de față la 1 miliard de dolari în 2020. O altă direcție importantă pentru companie este dezvoltarea segmentului de „well-being snacks”, adică produse care pun mai mult accentul pe sănătate și nutriție.

Mondelez intenționează să devină lider mondial în industria snacks-urilor care se adresează acestor nevoi (well-being snacks), astfel încât în anul 2020, 50 % din portofoliul companiei să fie reprezentat de produsele care se potrivesc stilului acestora de viață și care îi ajută să-și atingă obiectivele de „well-being” – o creștere de la o treime astăzi. Pentru a atinge acest obiectiv, compania va îmbunătăți lista ingredientelor folosite (ex. eliminarea aromelor și coloranților artificiali), profilul nutrițional al produselor sale și, de asemenea, se va concentra pe inovație”, a declarat Ivaylo Naydenov, director general pentru Mondelez România, Bulgaria și piețele din Estul Adriaticii.

Ivaylo Naydenov spune că, în România, prima parte a anului a fost una dificilă, în care consumul a scăzut, însă se așteaptă la o revenire în a doua parte a anului, mai ales că pe trimestrul al treilea piața a înregistrat creșteri.

”Aș împărți evoluția în două: prima jumătate a anului a fost foarte grea, piața a scăzut, în trimestrul al treilea al anului oamenii au început să consume mai mult. În iulie, acest lucru nu s-a simțit deoarece era cald, iar consumul de ciocolată este dependent de temperatură, dar august și septembrie au fost luni bune. Reducerea TVA stimulează consumul, iar trendul pozitiv va continua”, a explicat șeful Mondelez România (fosta Kraft Foods și importatorul unor branduri precum Milka, Oreo sau Belvita).

Anul acesta este unul important în evoluția Mondelez fiindcă la nivel global s-a decis separarea diviziei de cafea de cea de snacksuri, operațiune care a avut loc și în România, la jumătatea acestui an. Mondelez România comercializează acum ciocolata și snacksurile, iar pentru partea de cafea Mondelez a realizat un joint-venture cu compania olandeză Douwe Egberts Master Blender care se numește Jacobs Douwe Egberts.

Potrivit lui Ivaylo Naydenov, cafeaua reprezintă 45% din businessul Mondelez România. Compania a înregistrat, în 2014, o cifră de afaceri de peste 714 milioane de lei (aproximativ 160,8 milioane de euro), ceea ce înseamnă că, anul trecut, cafeaua a reprezentat 321 de milioane de lei (aproximativ 72 de milioane de euro), iar snacksurile au reprezentat 393 de milioane de lei (aproximativ 88,8 milioane de euro)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii