Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Mona Opran: „Inovația este sinonimă cu asumarea riscului”

Inovația este o temă sensibilă în comunicare. Nimic nu este nou sub soare, dar parcă ceea ce ai realizat acum, diferit de alții, pare să fie o inovație. Granița dintre vechi și nou, dintre depășit și revoluționar, este dificil de trasat. Tocmai de aceea, am căutat să obținem câteva răspunsuri legate de inovație din partea unor oameni care lucrează în industria de comunicare.
mona opran

Mona Opran, COO Centrade Integrated

Forbes: Ce înseamnă pentru dumneavoastră inovația? Personal, cum sprijiniți procesul de inovație în agenția dumneavostră?

Mona Opran: Eu sunt o persoană curioasă și m-a fascinat întotdeauna natura cu sursele ei inepuizabile de idei care duc la inovație: în tehnologie, societate, comunități, organizații, proces etc. Îmi place să constat semne ale inovației organice, cele care vin din experimentare, din experiență, din provocarea status quo-ului în viața de zi cu zi.

Din fericire, la birou sunt în pozitia în care pot influența inovațiile ce țin de îmbunătățirea ofertei către client (procesul, modelul de structurare a serviciilor, de parteneriate de business, proiecte) și pot crea un mediu propice generării ideilor noi. Este un efort continuu, dar avem un plan și dorința de a-l pune în aplicare.

Forbes: De ce au companiile nevoie de inovație? Dar agenția dvs., în special?

Mona Opran: Companiile au nevoie de inovație pentru că este singurul mod în care pot crește în acest mediu competitiv – mediu în care presiunea vine, în primul rând, de la oamenii care consumă sau nu brandul tău.

Noi am simțit nevoia acestei schimbări și am început să o punem în practică acum doi ani. A fost o mișcare curajoasă prin care am schimbat modelul de business: am integrat toate tipurile de servicii nu doar la nivel de echipe de lucru, ci până la nivelul structural al tuturor departamentelor. Am mizat pe un trend al industriei către proiecte fluide, care „curg” dintr-un mediu în altul, care respectă modul în care oamenii interacționează cu brandurile.

Ne-am asumat un risc dar deja vedem roadele acestei mișcări; acum ne pregătim următorii pași.

Forbes: Cum ați descrie evoluția industriei de comunicare în ceea ce privește investițiile în inovație?

Mona Opran: Cu siguranță, serviciile și proiectele au evoluat mai ales datorită impactului internetului și al tehnologiei, a deschiderii modului în care consumatorii pot fi angrenați în relația cu brandul (IBM și Medici Fără Frontiere ar fi un exemplu aproape de sufletul meu).

Există parteneriate interesante, produse create în agenții, care devin instrumente de lucru, producători de conținut care nu existau până acum dar nimic din toate acestea nu schimbă revoluționar marcomul.

Dacă este să ne uităm la modelul de business, acesta nu s-a schimbat de foarte mulți ani; este aceeași relație cu clienții (poate chiar mai puțin sigură), același tip de contracte, de așteptări, de tensiuni.

În orice caz, peste tot în lume se caută răspunsuri la noul model care să fie sustenabil în această era în care toate paradigmele din trecut se schimbă.

Forbes: Ce rol joacă eșecul în procesul de inovație?

Mona Opran: Inovația este sinonimă cu asumarea riscului. Unii spun că suntem un popor cu aversiune la risc și la asumare; e posibil dar nu este sănătos să generalizăm (Zâmbește.)

Eșecul este foarte important, este foarte sănătos, mai ales pentru cei care îl recunosc, îl acceptă și învață din el.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii