
Preluarea activității de vânzări engros de carburanți de la Eni, în țările respective, face parte din strategia grupului MOL de a spori prezența pe piață, acoperirea geografică și numărul de clienți.
,,Conform strategiei sale de creștere, Grupul MOL anunță achiziția rețelelor de benzinării Eni din Cehia, Slovacia și România. Prin această integrare, Grupul MOL vizează sinergii importante privind vânzările engros și retail, o creștere a calității produselor și serviciilor, respectiv a excelenței operaționale”, a anunțat compania.
Prin integrarea celor 42 noi benzinării de la noi din țară, MOL România va ajunge la o rețea de 189 unități sub marca MOL.
Această achiziție reprezintă un moment marcant al strategiei noastre de creștere a rețelei de benzinării în Europa Centrală și de Est. În Cehia, vânzările medii ale stațiilor achiziționate se situează între primele trei poziții, într-un clasament al companiilor de retail de carburanți. În plus, Grupul MOL va deține a doua mare rețea de benzinării din Cehia. MOL își lărgește semnificativ acoperirea geografică în România și face un pas înainte în ceea ce privește percepția brandului în Slovacia”, a spus Lars Höglund, Senior Vice President pentru divizia de retail a Grupului MOL.
Tranzacția vizează, printre altele, operațiunile de vânzări engros și preluarea gestiunii entităților locale. Poziția Grupului MOL în Cehia va fi puternic susținută prin această achiziție: cele 125 noi benzinării, alături de cele 24 sub marca Slovnaft și cele 125 stații PAP Oil, vor majora cota de piață a Grupului MOL la peste 10%. Vânzările medii ale rețelei nou achiziționate reprezintă aproape dublul mediei naționale.
În Slovacia, rețeaua Grupului MOL va ajunge la 253 unități. Cele 41 benzinării nou integrate vor contribui la îmbunătățirea vânzărilor medii și a portofoliului de produse și servicii destinate clienților.
MOL a convenit să achiziționeze și participația Eni în Ceska Rafinerska (CRC); totuși, Unipetrol, ca acționar majoritar al CRC, deține dreptul de preempțiune pentru acțiunile CRC.
Finalizarea acordului depinde de îndeplinirea unor condiții prestabilite, printre care și obținerea avizului din partea autorităților de reglementare în domeniul concurenței, a mai anunțat compania.