Cautare




, Contributor

consultant de imagine în echipa designerului Alessandro Martorana și trainer de „small-talk” în cadrul unui proiect care formează specialiști în vânzări, management și comunicare.

ForbesCars |
|

Moda Gran Turismo

Anul 2015 aduce o explozie de modele în segmentul supersport pentru care producătorii folosesc cu generozitate termenul de GT. Prea puțină lume se mai gândește la conceptul de la care au provenit cele două litere acum aproape 100 de ani.
Geneva15_McLaren P1 GTR_06

LLa momentul la care a fost introdus termenul Gran Turismo sau Grand Tour lumea mașinilor era greoaie și multă lume încă se ferea de ideea trăsurilor fără cai. Expresia definea însă acele automobile privite ca mijloc de transport pe distanțe lungi, capabile să ruleze la viteze ridicate dar și să ofere pasagerilor tot confortul pentru a ajunge la destinație odihniți. În plus, într-o lume a mașinilor disproporționate și pur funcționale, un Gran Turismo ieșea în evidență prin formele spectaculoase, forme care stau la baza designului pe care îl apreciem și astăzi. Caroseriile trebuie să numere doar două portiere iar în interior există patru locuri spațioase. Deloc întâmplător, tradiția GT-urilor își are originile în Italia, producătorii de la începutul segmentului, din anii 1920, fiind Alfa Romeo, Ferrari și Lancia.

Ce se întâmplă aproape un secol mai târziu nu mai respectă principiile trecutului. Goana după spectaculos a departamentelor de marketing face ca toți termenii să fie amestecați aleator pentru ca rezultatul final să pară mult mai impresionant decât este în realitate. În ceea ce privește povestea Gran Turismo, istoria contemporană este martoră pentru GTI-uri, GTC-uri, GTA-uri și multe alte variații pe aceeași temă care sună atât de bine.

Anul 2015 salută lansarea mai multor modele care fac referire la GT ca indiciu al unor performanțe extreme. cu atât mai mult cu cât unii colecționari achiziționează direct modele de competiție pe care, uneori, chiar vor să le conducă exclusiv pe circuite. Teoretic, FIA clasifică acum modelele GT ca automobile coupe sau cabrio, cu două portiere și două locuri care trebuie să ofere și standardele necesare rulării pe drumuri publice, dar să fie și adaptate cerințelor de competiție.

MCLAREN P1 GTR

Producătorul britanic lansează versiunea de competiție a modelului P1 propuslat de aceeași soluție hibridă de 1000 CP – un V8 bi-turbo pe benzină de 800 CP și un motor electric de 200 CP. Indicativul GTR se leagă aici de ideea unei mașini destinate exclusiv competițiilor deoarece inginerii au eliminat multe din componentele care ar fi permis și omologarea pe drumurile publice. P1 GTR reia tradiția fostului model F1 GTR, de la care împrumută și culorile. Clienții noului P1 GTR vor putea concura într-o competiție monomarcă și vor avea acces la centrul McLaren de pregătire a piloților.

MERCEDES-AMG GT3

Promovând noul model supersport lansat de divizia AMG anul trecut, Mercedes-Benz continuă acum cu versiunea destinată competiției FIA GT3 unde îl înlocuiește pe SLS AMG GT3. Așa cum era de așteptat, noul derivat are la bază platforma și motorul V8 de 4,0 l dar oferă un kit aerodinamic mult mai eficient și specificații tehnice optimizate pentru o utilizare în condiții extreme de circuit.

FORD GT

Ford readuce în atenția pasionaților de mașini o poveste de succes, pentru care oferă acum un design evoluat spectaculos. Noul GT va fi omologat pentru stradă și este animat de un V6 EcoBoost bi-turbo și nu de un V8 ca în trecut. Anunțul oficial pentru modelul așteptat de anul viitor în producția de serie promite o putere de peste 600 CP și o participare în cursa de anduranță de la Le Mans.

ASTON MARTIN VULCAN

Dacă GT ar trebui să fie indicele unui model de competiție, Aston Martin a preferat să foloseasă un nume aparte pentru ceea ce se anunță drept cel mai competitiv produs de circuit al casei britanice. Vulcan va fi produs în ediție limitată de 24 de exemplare și dispune de un V12 aspirat de peste 800 CP cuplat la o cutie de viteze secvențială cu șase rapoarte. Tocmai pentru a garanta performanțe dinamice excepționale dar și pentru a justifica un preț astronomic, noul Aston Martin se poate lăuda cu o caroserie monococă originală din fibră de carbon.

FERRARI 488 GTB

Deși inițial era așteptat un facelift al actualului 458 Italia, Ferrari a modificat atât de multe ingrediente încât a considerat că este cazul pentru un nou nume. 488 GTB reia cu mândrie abrevierea GTB de la Gran Turismo Berlinetta iar cifra 488 redă exact capacitea fiecăruia dintre cei 8 cilindri. Față de modelul anterior, noul motor primește două turbine și crește puterea la 670 CP. Transmisia automată cu două ambreiaje și 7 rapoarte permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 3 secunde și de la 0 la 200 km/h în 8,3 secunde. Modificările designului exterior se continuă și în habitaclu, unde Ferrari anunță o nouă planșă de bord și sistem de pornire fără cheie.

AUDI R8

Audi prezintă noua generație a supercarului R8 pe care orice pasionat îl poate încadra, fără probleme, în categoria GT-urilor moderne. R8-ul de acum aduce un plus de imagine la exterior și interior dar și un V10 a cărui putere a ajuns la 610 CP pentru versiunea V10 Plus. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 3,2 secunde iar consumul mediu anunțat este de 11,8 l/100 km.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii