
Prima dată când numele ,,Ermanno Scervino” mi-a trecut pe la ureche era mijlocul anilor 2000 şi mă aflam în cel mai parfumat şi inspiraţional magazin de lux pe care-l văzusem vreodată până atunci: ,,Le Noir”, din simandicoasa staţiune montană Cortina d’Ampezzo. Aşezat exact în kilometrul-zero al orăşelului, ,,Le Noir” era – deşi la vremea aceea nu ştiam să-i zic pe nume – un ,,concept-store” în care o mulţime de doamne în ţinute elegante se perindau probând caşmiruri, blănuri veritabile şi rochii de seară.
,,Tocmai ne-a venit ultima colecţie Ermanno Scervino” a fost propoziţia cu care m-a întâmpinat vânzătoarea, stârnind rumoare în rândul celorlalte doamne prezente şi întipărindu-mi pentru totdeauna în memorie numele designerului italian. Ceea ce nu ştiam pe-atunci era, pe de-o parte, faptul că faima brandului cu sediul în Florenţa era de dată recentă: Scervino îşi lănsase brandul la începutul anilor 2000, după o viaţă bogată în întâlniri şi întâmplări, de la compania starurilor ce frecventau Studio 54 în New York-ul anilor ’80 şi până la prietenia lui Andy Warhol. Şi, pe de altă parte, habar n-aveam nici că Scervino însuşi copilărise în Cortina d’Ampezzo.
La aproape zece ani de la momentul ,,Le Noir”, colecţiile lui Scervino sunt disponibile şi în Bucureşti, colecţia toamnă-iarnă 2013 inspirându-se de data aceasta din luumea ecvestră. Designerul este atras de rolul ambivalent al calului, ,,un animal nobil şi totodată încărcat cu senzualitate şi forţă interioară”, ideal ca element simbolic pentru ,,Rock Royal” – o combinaţie surprinzătoare de libertate avangardistă şi eleganţă clasică – ce caracterizează iarna aceasta croielile casei Scervino.