Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Auto |
|

Moartea prinde viteză pe șoselele României

România a rămas și anul trecut țara cu cel mai mare număr de decese rutiere la un milion de locuitori (95), aproape dublu față de media de 51,5 decese înregistrată la nivelul Uniunii Europene (UE), chiar dacă comparativ cu anul 2010 în România numărul deceselor a scăzut cu 21%, arată statisticile pentru 2015 privind securitatea rutieră, publicate joi de Comisia Europeană, informează AGERPRES.
sosea

Conform recentelor statistici, în 2015, un număr de 26.000 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE, cu 5.500 mai puține decât în 2010.

Cu toate acestea, la nivelul UE, nu se observa nicio ameliorare față de situația din 2014. În plus, Comisia estimează ca 135.000 de persoane au suferit accidente grave pe drumurile din UE. Costul social (reabilitare, asistența medicală, daune materiale etc.) generat de decesele și de vătămările corporale survenite ca urmare a accidentelor rutiere este estimat la cel puțin 100 de miliarde de euro.

Violeta Bulc, Comisarul european pentru Transporturi: „În ultimele decenii, am obținut rezultate impresionante în ceea ce privește reducerea accidentelor rutiere, însă stagnarea actuală este alarmantă. Dacă Europa dorește să-și atingă obiectivul de înjumătățire a numărului accidentelor rutiere până în 2020, mai rămân încă multe de făcut. Invit statele membre să-și intensifice eforturile în direcția aplicării legislației și a sensibilizării cetățenilor. Deși costul acestor eforturi este considerabil, el este totuși nesemnificativ în comparație cu costul social de 100 de miliarde de euro generat de decesele și de vătămările corporale survenite ca urmare a accidentelor rutiere”.

În 2015, rata medie a deceselor în traficul rutier din UE a fost de 51,5 la un milion de locuitori, similară cu cea din ultimii doi ani. Aceasta încetinire de ritm, care urmează după o reducere semnificativa de 8 % în 2012 și 2013, este cauzată de mai mulți factori, cum ar fi o interacțiune mai mare, în orașele europene, între utilizatorii rutieri neprotejați și cei motorizați.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii