FacebookTwitterLinkedIn

În primul semestru al acestui an, România TV a livrat 37.413 de puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comecial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 12,2% față de primul semestru al anului 2015. Astfel, televiziunea deputatului Sebastian Ghiță a trecut pe primul loc pe nișa TV de știri, depășind bugetul Antenei 3.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Antena 3, televiziunea de știri a familiei Voiculescu, a furnizat pentru reclamele difuzate un volum de 30.477 GRP’30 pe targetul comercial, suferind o scădere importantă de 35,3% față de primul semestru al anului 2015.

Digi24, televizuiunea companiei de cablu și telecomunicații RCS&RDS, și-a intensificat vânzările de publicitate în perioada analizată, astfel încât a livrat 18.908 GRP’30 target comercial, în creștere cu 520,6% față de semestrul I din 2015. Să amintim că în prima parte a anul trecut, Digi24 a difuzat reclame din grupul RCS&RDS.

VEZI COMPANIILE CU CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE PE TELEVIZIUNE – SEMESTRUL I 2016

Digi24 a depășit volumele realizate de Realitatea TV și B1 TV. Volumul de audiență al canalului Realitatea TV a scăzut cu 5,4%, în timp ce bugetul B1 TV a cunoscut o cădere drastică de 47,5%.

Cele cinci televiziuni de știri au livrat în total 108.475 GRP’30 pe targetul comercial, reprezentând 10,3% din volumul furnizat de piața TV în primul semestru al anului 2016.

Oricum, configurația actuală a nișei arată că piața de publicitate nu poate să susțină cinci televiziuni de știri, numărul acestora fiind prea mare pentru bugetele (mici) investite.