Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Mișcări de audiență pe nișa televiziunilor de sport

Finalul sezonului fotbalistic în luna mai a influențat audiența televiziunii Dolce Sport, care deține drepturile pentru câteva competiții importante. Astfel, în mai, audiența Dolce Sport la nivel național a depășit 20.000 de telespectatori pe minut. Sport.ro rămâne liderul nișei televiziunilor de sport în sondajele de audiență.
tv_Fotbal

Dolce Sport se numără printre puținele televiziuni care nu au suferit de pe urma instalării anotimpului cald, când consumul de TV scade în mod natural. În luna mai, audiența televiziunii de sport a companiei Telekom România a fost de 21.000 de telespectatori pe minut la nivel național (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Este pentru prima dată când Dolce Sport depășește pe targetul național pragul de 20.000 de persoane. Se află pe locul 26 în topul audienței naționale (din 56 de televiziuni înscrise în sondajul TV). Audiența în luna mai a crescut cu 3.000 de persoane. Nu este o creștere mare, dar este notabilă pentru această platforma DTH.

Această creștere a fost influențată de finalul sezonului fotbalistic, când microbiștii au fost interesați de deznodământul unor competiții importante. Dolce Sport a transmis în acest sezon meciuri din Liga I, UEFA Champions League, Europa League și din campionatele Italiei, Franței, Angliei, Greciei și Germaniei.

În urban, univers în care există o concurență foarte puternică, audiența Dolce Sport în luna mai a fost de doar 5.000 de telespectatori pe minut, ultima televiziune de pe nișa de sport, în urma Eurosport 2 (7.000 de persoane pe minut). În topul audienței urbane, televiziunea se află pe locul 38.

Deși nu are nici pe departe atâta fotbal ca Dolce Sport sau Digi Sport (televiziune care nu figurează în sondajele de audiență), Sport.ro a avut un rating mediu național de 28.000 de telespectatori pe minut la nivel național (toată ziua), fiind liderul nișei de sport. Ocupă locul 22 în clasamentul audienței naționale.

O competiție fotbalistică prezentă pe Sport.ro a fost Cupa Angliei. În rest, multă vorbărie în talk-show-uri pe seama fotbalul din prima ligă din România, având subiect principal finalul de campionat și, evident, Steaua lui Becali, eliberatul din pușcărie. Sport.ro, poziționată ca o televiziune tabloid de sport, doar aparține grupului Pro TV!, are o distribuție mai bună în teritoriu decât canalele concurente. În urban, a avut o medie de 14.000 de telespectatori pe minut.

Eurosport stă mai bine în sondajele urbane, cu o medie de 10.000 de persoane pe minut (toată ziua), aflându-se în „coasta” lui Sport.ro. Este pe locul 28 în topul audienței urbane. Dar ratingul general a scăzut în luna mai cu 3.000 de persoane pe național, respectiv 2.000 în urban.

Eurosport 2 s-a menținut la același nivel ca în aprilie: o medie de 9.000 de telespectatori pe minut pe național și 7.000 în urban (toată ziua).

Digi Sport (cu extensiile sale de canale) nu a aderat încă la Studiul Național de Audiență TV, realizat de Kantar Media și patronat de Asociația Română de Măsurare Audiență (ARMA). Din acest motiv, ratingurile televiziunii companiei RCS&RDS sunt „îngropate” în sondaje la secțiunea „Alții” („Others”).

În luna mai, această secțiune (nu se cunosc numărul acestor televiziuni) figura în sondaje cu o audiență generală medie de 496.000 de telespectatori pe minut, mai mare, de exemplu, decât ratingul Antenei 1 (457.000), în aceeași perioadă. Audiența acestei secțiuni, unde figurează printre alte canale și Digi Sport, deținătorul unor importante competiții sportive, a fost mai mică cu 37.000 de telespectatori. Se poate spune cu siguranță că anotimpul cald a influențat negativ și televiziunile din această secțiune.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii