Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Mircea Ureche

Mircea Ureche.jpg
Avere: 8-10 milioane de euro Vârsta: 35 de ani Reşedinţa: Vâlcea Domenii: Industria de panificaţie şi morărit

Mircea Ureche deţine circa 34% din acţiunile grupului Boromir, cu activităţi în industria de morărit şi panificaţie, unul dintre principalii jucători pe piaţa locală. Restul acţiunilor sunt deţinute de Constantin şi Gheorghe Boromiz, George Frîntu, Mariana Boromiz şi Constantin Sava. Ureche, consătean cu fraţii Boromiz, a intrat în afaceri alături de aceştia încă de la început.

Odată cu dezvoltarea grupului, s-au împărţit şi sarcinile privind coordonarea activităţii. Astfel, familia Boromiz se ocupă de operaţiunile din Vâlcea, Ureche de cele din Sibiu, iar Frîntu de cele din Deva. În prezent, grupul include opt societăţi printre care se numără Boromir Prod, Boromir Ind, Moara Cibin, Extrasib Sibiu sau Amylon Sibiu. Prea multe, consideră însă acţionarii.

Anul 2010 este anul fuziunilor, practic din cele opt firme ar urma să rămâne doar trei, câte una pentru fiecare regiune unde Boromir este prezentă (Vâlcea, Sibiu şi Buzău). În ultimii ani, însă, singurele companii care au fuzionat în cadrul grupului Boromir au fost Moara Cibin cu Comcereal Sibiu în 2009, în timp ce Boromir Oil – companie sub care funcţionau trei benzinării – a fost asimilată în cadrul grupului în urmă cu mai mulţi ani.

Până la finalul acestui an, Boromir Prod va absorbi Boromir Pan şi Eurostar Invest, toate cu activităţi în judeţul Buzău, iar Moara Cibin va fuziona cu alte patru companii ale grupului din Sibiu, Amylon, Cerealcom şi Panmed. În 2008, Amylon a preluat mai multe linii de producţie, documentaţii şi specificaţii tehnice, reţete, licenţe de fabricaţie, dar şi mai multe mărci Feleacul din Cluj-Napoca, pentru circa 500.000 de euro de la fraţii Buzoianu, Grupul Boromir este lider pe piaţa internă a morăritului cu una dintre cele mai mari capacităţi de producţie. În acelaşi timp, deţine poziţii importante pe segmentele de panificaţie (3.000 de tone pe lună), produse de patiserie (2.000 de tone) şi paste făinoase (800 de tone).

Anul 2009 a adus o scădere de circa 15% pe total afaceri, fiind atins un nivel de aproximativ 105 milioane de euro. De vină a fost criza, dar şi preţurile mai mici la produsele finite, la făină în special, deoarece grâul s-a ieftinit, ajungând de la o medie de 180 de euro pe tonă la 120 de euro. În 2010, evoluţia pare să fie inversă, ceea ce se va vedea şi în business. A crescut, în schimb, profitul în 2009.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii