Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Mircea Turdean şi familia

Mircea Turdean.jpg
Avere: 18-19 milioane de euro Vârstă: 42 de ani Reşedinţă: Cluj Domenii: Cosmetice, imobiliar

Pentru Mircea Turdean, 2010 a devenit anul în care trebuie să confirme la Farmec Cluj, societatea unde este şi acţionar. Numit director general la începutul acestui an (după ce a fost anterior director tehnic), Mircea Turdean a schimbat un pic strategia. Mai exact, acesta vrea să facă din Gerovital o marcă la fel de cunoscută precum Dior. Pentru asta, vrea să crească exportul şi să se adreseze unei pieţe noi: Orientul Mijlociu. Aici, cremele Gerovital H3 sunt foarte bine cotate. Chiar dacă compania este prezentă de câţiva ani pe aceste pieţe, până în 2008 nu vindea decât zece produse din linia H3 împotriva îmbătrânirii şi lucra cu un număr mic de distribuitori.

Mircea Turdean are altă viziune decât tatăl său, Liviu Turdean, care a condus compania timp de 41 de ani. Acum îl are alături în management pe fratele său, Horea Turdean, directorul de marketing al societăţii. Familia Turdean deţine un pachet de acţiuni cuprins între 50–60%, restul acţiunilor fiind în portofoliul salariaţilor.  Societatea Farmec Cluj beneficiază de drepturi depline asupra mărcii Gerovital abia din 2008, plătind companiei rivale, Gerovital Cosmetics, 1,2 milioane de euro, după cum a declarat pentru revista Forbes, Mircea Turdean.

Faptul că doar de doi ani de zile marca este în portofoliul Farmec a împiedicat compania să aibă o strategie coerentă de vânzări, să-şi facă planuri mari de promovare.  Până acum, cele două societăţi concurente s-au duelat în instanţe, pentru că statul român a acordat dreptul de producere a mărcii şi pentru Miraj Bucureşti (devenită Gerovital Cosmetics) şi pentru Farmec Cluj, ambele privatizate prin MEBO.

De profesie inginer, Mircea Turdean este absolvent al Facultăţii de Tehnologie Chimică din Cluj-Napoca şi al Open University Business School Marea Britanie şi a activat ca membru al Colegiului de Conducere al Camerei de Comerţ şi Industrie Cluj. El face parte din echipa Farmec din anul 1994, ocupând succesiv poziţiile de cercetător, şef de secţie şi, din 2003, director tehnic. Recunoaşte că este greu să conducă după un mandat atât de lung al tatălui său. Este conştient că angajaţii vor să exprime încredere şi stabilitate, mai ales vizavi de locul de muncă. La cei 42 de ani ai săi, Mircea Turdean este atent la toate aceste detalii şi vrea chiar mai mult pentru firma de cosmetice. 

În cifre, moştenirea se prezintă aşa: 24,4 milioane de euro cifra de afaceri în 2008 şi 20,6 milioane de euro în 2009. Profitul înregistrat în 2008 şi 2009 este unul similar, de aproximativ două milioane de euro. Producătorul de cosmetice Farmec Cluj-Napoca a încheiat prima jumătate a anului cu afaceri de 11,1 milioane euro (46,7 milioane lei), în creştere cu circa 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2009, când a rulat 10,1 milioane euro (42,5 milioane lei).

Unde vrea să ajungă pe termen scurt? Pentru 2010, la o cifră de afaceri similară celei din 2009. Un alt obiectiv: relocarea producţiei în afara Clujului (conform normelor UE), un proiect de 14 milioane de euro. Creşterea cotei de piaţă se regăseşte printre priorităţi. Conform datelor Nielsen, citate de producător, brandul Gerovital a ajuns la o cotă de piaţă cantitativă de 13,8% în primele patru luni ale anului. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii