Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

500 miliardari |
|

Mircea Turdean și familia – 500 Miliardari Ediția 2011

Mircea Turdean.jpg
Nume: Mircea Turdean și familia Avere: 16-18 milioane de euro Varsta: 43 de ani Resedinta: Cluj Domeniu/Companie: Cosmetice, imobiliare  

Mircea Turdean – unul dintre cei doi fii ai unuia dintre cei mai longevivi manageri români, cu un mandat de 41 de ani, Liviu Turdean – este arhitectul expansiunii companiei de cosmetice Farmec Cluj-Napoca. Sub conducerea sa, cremele Aslavital şi laptele de faţă Doina (în continuare cel mai bine vândut produs din gama demachiantelor în România, cu o cotă cantitativă de 17,32%) trebuie să cucerească piaţa internaţională a cosmeticelor.

Managerul vrea ca în cinci ani să vândă 40% din produsele fabricate la Cluj, în toată lumea. La sfârşitul primului an, adică în decembrie 2011, compania în care familia sa este acţionar majoritar (cu circa 60% din titluri) va avea o expunere pe piaţa externă de 10%. Brandurile Farmec nu sunt o noutate pentru străini. Liviu Turdean, care a jucat un rol important în formarea fiului său ca manager, a colaborat dintotdeauna cu pieţele externe. În Japonia, de exemplu, cosmeticele de la Cluj sunt poziţionate de peste 40 de ani pe o scală premium. În România, brandul se adresează consumatorilor cu venituri medii, iar concurenţa este formată din jucători internaţionali, precum Nivea, L’Oréal, Oriflame sau locali, precum Elmiplant şi Gerocossen. De altfel, Asia este principala piață pentru exporturile Farmec, iar Gerovital este vedeta vânzărilor externe ale companiei – opt din zece produse care pleacă din țară fac parte din această gamă.

Aceluiaşi brand i se datorează şi creşterea veniturilor înregistrate de producătorul de cosmetice, în primul trimestru al anului. În acest interval, Farmec Cluj-Napoca a înregistrat o cifră de afaceri de 24,4 milioane de lei (5,8 milioane de euro), cu 15% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. De-a lungul întregului an 2010, compania a avut vânzări de 95,9 milioane de lei (22,8 milioane de euro), cu 10% mai mult decât în 2009, iar pentru 2011 Turdean estimează o creştere de minimum 7%. Acesta este de altfel şi ritmul pe care speră să îl menţină în următorii ani. Notorietatea Gerovital este pusă pe seama unei campanii agresive de marketing derulate în ultimii doi ani cu o investiţie de un milion de euro.

Vezi care era averea lui Mircea Turdean și a familiei în 2010

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii