Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Mircea Turdean, Director General Farmec: “Activitățile companiei Farmec au fost adaptate ținând cont de reglementările autorităților și ale Organizației Mondiale a Sănătații”.

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
w 226
  • Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

 

În acest moment, prioritizăm cercetarea și dezvoltarea producției de biocide, folosind toate resursele pentru o soluționare eficientă și responsabilă în beneficiul sănătății publice. Ne-am adaptat producția la cererea și necesitățile pieței, prioritizând produsele pentru curățenie, săpunuri antibacteriene, produse pentru igienizarea mâinilor și dezinfectanți.

 

Astfel, la sfârșitul săptămânii trecute am început producția a două noi produse igienizante pentru uz personal, pe bază de alcool 70%: Loțiunea igienizantă pentru mâini și Gelul de igienizare pentru mâini. Pentru a fi de ajutor celor care luptă în prima linie împotriva răspândirii noului virus COVID-19, am decis că solicitările din partea instituțiilor publice vor fi prioritizate. În funcție de stocuri, vom distribui produsele și către canalele noastre de vânzare pentru consumatori.

 

În același timp, așteptăm avizele oficiale pentru produsele dezinfectante de la Comisia de Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii. Săptămâna trecută au fost trimise mostre în laboratoare externe acreditate pentru testări, care vor dura între 4 și 5 săptămâni.

 

O altă strategie de business este adaptarea comunicării la situația actuală, care impune regândirea campaniilor pe următoarea perioadă, prin care dorim să comunicăm grija față de toți partenerii și consumatorii noștri.

 

  • Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

 

Activitățile companiei Farmec au fost adaptate ținând cont de reglementările autorităților și ale Organizației Mondiale a Sănătații. Sănătatea angajaților noștri reprezintă o prioritate, motiv pentru care am implementat o serie de măsuri preventive. Informăm angajații din surse oficiale privind evoluția situației, oferim posibilitatea de a lucra de acasă pentru departamentele unde este posibil acest lucru, am dotat toate spațiile de lucru cu dezinfectanți pentru mâini și suprafețe și am înlocuit deplasările în interes de serviciu cu întânirile online. De asemenea, ne asigurăm că toți colegii noștri care își desfășoară activitatea în unitățile de producție aplică măsurile deosebite de igienă.

 

  • Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

 

Credem că doar cu ajutorul autorităților vom reuși să depășim această perioadă de criză. Măsurile luate până în acest moment mi se par corecte și cred că este foarte important ca fiecare companie să țină cont de recomandările autorităților și să coopereze cu acestea în vederea furnizării produselor și serviciilor necesare în această perioadă, să se adapteze rapid la situația actuală, să găsească strategii de business care să îi ajute să-și mențină fluxul de activități.

 

  • Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

 

Efectele pandemiei sunt foarte diferite de la business la business, în funcție de domeniul de activitate: unele companii și-au suspendat complet activitatea, altele s-au reorientat spre servicii online sau livrare la domiciliu. Ar fi bine ca fiecare antreprenor să facă o analiză a resurselor și a posibilităților de adaptare ale producției sau serviciilor astfel încât să existe o continuitate. Cred că acei antreprenori creativi și cu viziune pe termen lung vor căuta soluții inovatoare cu care vor depăși această situație.

În prezent, Farmec se concentrează pe producția noilor igienizante și dezinfectante, pentru care cererea ridicată va rămâne o constantă pe toată durata pandemiei. Singura provocare este oferta de materii prime, mai ales a alcoolului de la producători autorizați. Avem nevoie de cantități uriașe iar furnizorii locali nu pot acoperi tot necesarul. Pentru import crește mult timpul de așteptare.

În continuare se raportează vânzări bune la produsele de îngijire personală (am văzut studii, care arată o creștere pe această categorie) și o evoluție semnificativă în vânzarea de produse household. Ne vom concentra resursele pentru acele produse față de care este cererea cea mai mare pe piață. De asemenea, observăm un interes crescut pentru produsele românești, ceea ce ne bucură și sperăm să ne ridicăm în continuare la așteptările celor care ne aleg.

 

  • Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

 

În primul rând, am identificat această nevoie stringentă de produse dezinfectante și ne bucurăm că putem ajuta în aceste momente în care importul nu mai este o soluție fezabilă. Am creat un task force care să gestioneze cât mai eficient producția de biocide. Fabrica funcționează în regim de urgență pentru produsele igienizante și va continua să facă acest lucru și după ce vom avea toate aprobările necesare pentru produsele dezinfectante.

Încercăm să ne implicăm cât mai mult alături de ONG-uri cu care colaborăm de mult timp și care acum duc o misiune importantă în sprijinirea celor afectați de noul Coronavirus: am început procedurile de donare de produse de igienă către Magic Camp, Beard Brothers și Federația Solidaritatea Sanitară, dar și de bani către Crucea Roșie.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii