Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Sănătate |
|

Mircea Teacă (Sanofi): „Marketingul din domeniul farmaceutic trebuie să continue să educe pacienții”

Creșterea consumului de medicamente OTC din ultimii ani se datorează interesului pentru suplimentele nutritive, lucru care denotă precuparea românilor pentru menținerea sănătății, subliniază Mircea Teacă, director de marketing la Sanofi România - Consumer Healthcare Division.
Mircea Teaca_Sanofi

Mircea Teacă, Marketing Manager Sanofi România – Consumer Healthcare Division

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc special, care se diferențiază de anii precedenți?

Mircea Teacă: În piață farmaceutică locală, în special în segmentul de medicamentelor eliberate fără prescripție (OTC–over-the-counter), consumul păstrează trendul ascendent din anii anteriori, dar acest lucru nu reprezintă neapărat o surpriză, având în vedere că România este în continuare în urma mediei europene în ceea ce privește consumul de OTC-uri per capita. Creșterea se datorează, în continuare, efervescenței suplimentelor nutritive, lucru care denotă interesul românilor pentru menținerea stării de sănătate.

INTERVIUL CU MIHAELA LUNGU (MCDONALD’S)

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Mircea Teacă: Se spune că, în perioadă de criză, cel mai important lucru pentru branduri, organizații și chiar societăți, este să recunoască și să înțeleagă ce se întâmplă, astfel încât să poată acționa/reacționa în mod inteligent.

În aceste perioade, oamenii sunt mult mai atenți cu finanțele și sănătatea. Acest lucru duce la o documentare mult mai atentă înainte de a cumpăra un produs OTC și la o atenție sporită la prețul pe care îl plătesc.

Marketingul din domeniul farmaceutic trebuie să continue să educe pacienții / consumatorii și acest lucru se regăsește în toate strategiile și planurile pe care le dezvoltăm.

 INTERVIUL CU ANDA ONUȚAN (HENKEL BEAUTY CARE)

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing?

Mircea Teacă: În mod evident, cel mai mare impact în marketingul de azi îl are digitalizarea, iar piața OTC-urilor nu este diferită, având în vedere că noi avem libertatea de a comunica direct cu consumatorul (respectând întotdeauna regulile foarte stricte impuse de Agenția Națională a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale), spre deosebire de segmentul de medicamente eliberate pe bază de prescripție, unde comunicatorii sunt profesioniștii din domeniul sănătății.

Modul în care ținem legătura cu pacienții trebuie să țină cont de tot ce înseamnă comunicare digitală (social media, mobile marketing, influencer marketing) și, chiar dacă industria farmaceutică este una extrem de reglementată, și din acest motiv poate puțin în urmă celorlalte domenii, se lucrează intens la dezvoltarea acestui mediu de comunicare.

În plus, aș menționa că, în industria noastră, trebuie să urmărim în mod specific trendurile terapeutice sau de prevenție. Acestea conduc la nevoi punctuale pe care noi trebuie să le abordăm într-un mod personalizat, în beneficiul consumatorilor și pacienților.

INTERVIUL CU YVES MARTIN (ORANGE)

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant?

Mircea Teacă: Spuneam anul trecut că omul de marketing din piața farma trebuie să aibă în centrul activității sale pacientul/consumatorul de produse medicamentoase și că orice strategie, acțiune, comunicare trebuie să ducă la un beneficiu pentru aceștia. Rămâne valabil în continuare și, din acest motiv, probabil, cele mai importante domenii pentru a înțelege consumatorul ar fi psihologia, sociologia și chiar ceva medicină. Chiar dacă marketerii din domeniul farma nu sunt nepărat medici ca pregătire (deși unii sunt, printre ei mă număr și eu), trebuie să înțeleagă foarte bine afecțiunile cărora se adresează produsele OTC și beneficiile pe care le oferă pacienților/consumatorilor.

INTERVIUL CU BOGDAN BORDEIANU (ZDROVIT)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii