
Mircea Teacă, Marketing Manager Sanofi Consumer HealthCare România
Forbes: Creșterea economică a României din acest an, anunțată de autoritățile române și de studiile UE, s-a reflectat în creșterea consumului în domeniul în care vă desfășurați activitatea?
Mircea Teacă: Conform IMS, piaţa farmaceutică de OTC (medicamente eliberate fără prescripție medicală) din România arată o creştere de 7,5% în valoare în perioada ianuarie – iulie 2016 comparativ cu aceeași perioadă în 2015, însă este staţionară în volume. Creşterea este datorată în exclusivitate efervescenţei suplimentelor alimentare.
Consumul de medicamente OTC este staţionar. În ciuda creşterii economice prognozate de autorităţi, consumul de OTC-uri per capita rămâne la 50% faţă de media europeană (20 de euro pe cap de locuitor versus 40 de euro media europeană).
CITEȘTE INTERVIUL CU TEODORA DOBOȘ (HENKEL)
Forbes: Care sunt provocările dvs. din acest an în domeniul marketingului? Care ar fi elementele ce deosebesc marketingul din prezent față de marketingul din anii de criză (2009 – 2014)?
Mircea Teacă: – Consumatorii din România au devenit mai informați, sunt loiali brandurilor pe care le folosesc, iar decizia de cumpărare se face în majoritatea cazurilor înainte de a intra în farmacie.
– Comunicarea directă către consumatori este extrem de reglementată pentru OTC-uri, conform normelor pentru evaluarea şi avizarea publicităţii la medicamente, emise de Ministerul Sănătăţii.
– Marketingul actual este ţintit, urmărind atingerea unui consumator educat, pentru care sănătatea şi mai ales prevenţia sunt din ce în ce mai importante.
IATĂ CE SPUNE MARILENA BÂRLIGA (PROVIDENT)!
Forbes: Care credeți că sunt aptitudinile și calitățile unui om de marketing în România anului 2016?
Mircea Teacă: În primul rând, orice om de marketing din piaţa farma trebuie să aibă în centrul activităţii sale pacientul-consumatorul de produse medicamentoase. Orice strategie, acţiune, comunicare trebuie să ducă la un beneficiu pentru aceştia.
Creativitatea este o calitate esenţială într-un mediu extrem de reglementat. Integritatea este de asemenea indispensabilă domeniului farmaceutic.
Nu în ultimul rând, sunt importante atribute precum inovația, dinamismul, flexibilitatea şi gândirea în afara tiparelor.