FacebookTwitterLinkedIn

Mircea Buză, Sales Director Open Market, Huawei Technologies

  1. Ultimul an a adus o serie de provocări în toate industriile. Care sunt efectele pandemiei asupra sectorului tech și, respectiv, asupra activitățzonei de Open Market?

Într-adevăr, ultimul an a fost unul care ne-a depășit așteptările tuturor și ne-a provocat să ne adaptăm strategia de business, pentru a ne păstra relevanța pe piața locală și internațională. Efectele asupra sectorului IT&Tech le putem observa și prin prisma consumatorilor noștri, care adoptă un comportament mult mai precaut și atent în ceea ce privește achizițiile. Apetitul utilizatorilor pentru inovații care să le faciliteze munca, de oriunde s-ar afla, a crescut, împreună cu interesul pentru device-uri care îi ajută să se concentreze pe nevoile actuale și esențiale în această perioadă, cum ar fi sănătatea sau conectarea cu familia și prietenii. Astfel, în 2021 ne-am axat și mai mult pe a aduce consumatorilor fix aceste beneficii, prin produse care sporesc productivitatea, sunt ultra-portabile și ajută clienții să își monitorizeze forma fizică și sănătatea, în orice moment al zilei. Deci, am transformat provocările și neprevăzutul în oportunități, lucru vizibil prin rezultatele de business favorabile obținute inclusiv în sectorul Open Market din România, unde am înregistrat o creștere de 30%, în comparație cu anul precedent.

  1. Cum vedeți evoluția pieței de smartphone pe termen mediu și lung?

Piața de smartphone-uri, mereu în plină dezvoltare, a fost și este în continuare în centrul preocupărilor noastre. În 2020, Huawei a atins peste 1 milion de unități vândute și a înregistrat o cotă de piață de 29.3%, lucru care ne bucură și ne face să fim încrezători ca rezultatele pe acest segment vor fi pe o pantă ascendentă și în perioada care urmează.

Evoluția pieței o vedem foarte mult îndreptată spre inovarea experienței utilizatorului cu smartphone-ul său. La Huawei, traducem această experiență îmbunătățită prin strategia noastră, axată în jurul smartphone-ului, de tipul 1+4+n unde 4 reprezintă principalele categorii de produse pe care le avem în prim-plan, cum ar fi laptop-uri, tablete, dispozitive purtabile și smart audio, iar „n” numărul nemărginit de interacțiuni pe care acestea le au cu dispozitive externe din zona de IoT. Astfel, prin smartphone, utilizatorul este conectat la un ecosistem complet, atât hardware cât și software, prin care se poate bucura de o experiență inedită.

  1. Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului în ultimul an? Se remarcă interese crescute pentru un anumit tip de produse?

Așa cum spuneam, am observat atenția crescută a consumatorilor pentru produsele pe care le achiziționează, înclinația fiind aceea de a se informa cât mai bine pentru a lua cea mai bună alegere atunci când cumpără un produs. Mai mult ca oricând, clienții se axează pe portabilitate și performanță de top la un preț avantajos. În plus, am observat un interes foarte mare al oamenilor pentru sănătatea lor și a celor dragi, care ne-a încurajat să lansăm produse noi în categoria de wearables. Amintim aici seria HUAWEI WATCH 3 de smartwatch-uri flagship cu design elegant și autonomie crescută de 21 de zile, în Modul Ultra, care îi ajută pe aceștia să își monitorizeze starea de sănătate prin funcții inteligente de măsurare a temperaturii la nivelul pielii, dar și monitorizare a calității somnului a funcției SpO2 și a nivelului de stres. La fel, pentru iubitorii de sport care înclină spre un stil de viață activ și sănătos, am lansat la începutul anului HUAWEI WATCH FIT, Ediția Elegant, și HUAWEI Band 6, două produse cu un raport calitate-preț excelent.

  1. Care au fost cele mai vândute produse din gama non-smartphone?

În 2020 ne-am bucurat să vedem că am depășit așteptările clienților noștri, rezultatele fiind unele puternice, în ciuda contextului provocator. Astfel, am remarcat creșteri în toate categoriile non-smartphone, în anul 2020: categoria de tablete prezintă o creștere de 119%, categoria audio înregistrează și ea o creștere de 200%, categoria de wearables este marcată de o creștere consistentă de 350%, în timp ce segmentul de PC are o creștere substanțială de 1143%, comparativ cu 2019. Un bestseller al categoriei de PC-uri a fost HUAWEI MateBook D15, laptop care aduce un plus de portabilitate și este un dispozitiv ideal pentru o experiență îmbunătățită de divertisment, dar și productivitate în activitățile profesionale.

Anul acesta, am lansat ediția 2021 a HUAWEI MateBook D15, un laptop excelent din punct de vedere calitate-preț, care în acest moment se află la o ofertă specială pe www.huaweistore.ro, având un discount de 600 lei aplicat, prețul său fiind de doar 2.299 lei.

  1. Ați intrat recent și în zona de gaming. Care a fost impactul asupra business-ului?

Într-adevăr, de curând am anunțat intrarea pe zona de gaming și suntem foarte optimiști în ceea ce privește această categorie. În luna iunie, am prezentat la evenimentul local susținut în Innovation Lab by Huawei, noul monitor HUAWEI MateView GT care se potrivește perfect nevoilor gamerilor și suntem foarte entuziasmați să vedem cum va fi primit de consumatori. Ne așteptăm ca produsul să fie pe rafturi începând cu luna august. MateView GT este primul montior curbat pe care îl lansăm, conceput pentru a maximiza performanța imaginilor jocurilor și pentru a crea o experiență de divertisment captivantă pentru iubitorii de gaming.

  1. Pe termen scurt și mediu, ce investiții plănuiți și ce sectoare vizează acestea?

Ne vom axa pe principalele categorii de produse pe care vrem să le extindem și mai puternic, și să menținem panta ascendentă a rezultatelor de business, iar printre aceste categorii amintim produsele din segmentul smartphone, PC&Tablet, wearables, smart audio. În acest moment suntem concentrați pe cele mai noi produse lansate, smartwach-urile flagship WATCH 3, căștile FreeBuds 4, tableta MatePad 11 și  noile display-uri MateView și MateView GT, care aduce performanțe și funcții multimedia de ultimă-generație. Desigur, pregătim și multe alte inovații, pe care abia așteptăm să le aducem în plan local, cum ar fi mașina electrică care a fost deja lansată în China la începutul acestui an, cu un design excelent și autonomie electrică impresionantă de 1.000 de kilometri.

  1. Întrucât luna septembrie marchează începutul anului școlar, pregătiți proiecte dedicate pentru copii sau părinți?

În cadrul magazinului nostru virtual, www.huaweistore.ro, clienții pot găsi periodic reduceri la diferite produse din portofoliu. Huawei se pliază pe nevoile consumatorilor și cu siguranță momentul începerii școlii va fi marcat cu diferite oferte și proiecte dedicate acestei perioade, pe Huawei Online Store.