Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SmallBusiness |
|

Mini-ghid de antreprenoriat: cum transformi o idee bună în afacere profitabilă

Ești pe cale să pui întreaga ta experiență managerială în slujba propriei afaceri și cauți cele mai bune modalități de a aborda acest challenge. Ca orice profesionist cu stofă de antreprenor, te bazezi pe forțele tale, dar simți că ai nevoie și de inspirație. Cu atenție la fiecare pas și cu o viziune bine alcătuită, cu focus pe exemple, vei putea să atingi succesul la care visezi acum.
antreprenor_366215258

Identifică o nevoie pe piață

Deși nu este la îndemâna oricui, analiza oportunității unei afaceri ține și de contextul în care te afli. Dacă nu îți lipsește intuiția și ai la activ câteva pronosticuri reușite, este clar că simți piața și că poți paria pe ideile tale. Nevoile pe care le vei putea identifica vor fi influențate, însă, de rețelele sociale pe care ți le-ai creat de-a lungul timpului și de tendințele manifestate în interiorul acestor cercuri. Informațiile care circulă în jurul tău sunt de natură să-ți confirme sau să-ți contrazică ideile, așa că trebuie să faci distincția între trendurile de moment și oportunitățile veritabile.

Ai de-a face cu o nevoie emergentă sau cu una care se dezvoltă tot mai vizibil? Se manifestă ea cu o oarecare ciclicitate sau, mai degrabă, te afli în fața unei ocazii cu totul excepționale? Există produse sau servicii care deja satisfac această nevoie? Sunt doar câteva întrebări ale căror răspunsuri îți indică în ce măsură poți să pleci la drum cu ideea ta și cât de mult te poți baza pe potențialul de creștere al pieței pe care te pregătești să intri. Educația este o cale importantă prin care vei obține mecanismele necesare identificării unei oportunități veritabile. Deși ar părea că mediul universitar oferă prea multă teorie, un adevărat antreprenor de succes va fi mereu autodidact.

Testează-ți ideile împreună cu experții

Șansa de a avea parte de o încurajare din partea unui antreprenor de succes este neprețuită, dar și mai important este să poți învăța de la el ce anume ți-ar putea zădărnici șansele de reușită. Deși este posibil ca ideea ta să aibă un mare potențial, ai putea avea nevoie să înțelegi mai bine cum funcționează zonele critice ale unui business, cum ar fi departamentele de marketing, vânzări sau logistică. Un program MBA structurat ca o simulare de afacere îți oferă un context realist, cu elemente deopotrivă predictibile sau aleatorii.

Astfel, poți exersa în mediu controlat desfășurarea unui business în dinamica pieței concurențiale, cu impactul legislației din domeniu, dar și cu strategii pentru a contracara fluctuațiile de prețuri și evenimentele politico-sociale. Consilierea primită din partea unui antreprenor cu valențe de mentor îți scoate la iveală noi viziuni ale ideii tale de afacere, iar cunoștințele pe care le dobândești astfel sunt punctul ideal de plecare al unor sesiuni informale de networking în care să-ți consolidezi imaginea de ansamblu.

Analizeaza potențialii concurenți

Indiferent de ideea pe care vrei să o aplici pentru a ataca piața, este evident că vei avea parte de o concurență acerbă. Impactul concurenței asupra perspective afacerii tale este foarte important, iar minimalizarea sau ignorarea lui vor face din planul tău de afaceri doar o ipoteză nerealistă. Nu doar rivalii direcți, de pe același segment de piață cu tine, îți vor da bătăi de cap, ci și factorii externi care influențează piața în fiecare moment.

Ca manager, ai datoria să-ți compari în permanență produsele, serviciile și canalele de distribuție și de promovare pe care le elaborezi, cu cele pe care deja le folosesc concurenții tăi. Astfel, vei reuși să identifici cât mai eficace atât aspectele avantajoase, cât și punctele slabe ale afacerii tale. Ține de tine să decizi care sunt rivalii pe care vei încerca să-i contracarezi mai întâi, în funcție de resursele material de care dispui.

Alege o echipă competentă

Cu toate că viziunea ta este foarte importantă pentru ca afacerea să plece de la bun început cu toate șansele, ești conștient că nu vei putea progresa fără angajați profesioniști, dedicați și eficienți, care să țină ritmul cu ambițiile tale.

Investițiile într-un sediu amplasat central sau în echipamente moderne sunt, desigur, importante, dar nu neglija nevoia de profesioniști, atât de greu de păstrat într-un mediu de business concurențial.

Alege angajați cu experiență bogată și cu rezultate dovedite în timp, iar celor care mai au de învățat oferă-le șansa de a se profesionaliza prin workshop-uri și programe de mentorat care să le lărgească orizonturile.

Investește permanent în resursa umană

Dacă ești în fericita situație de a fi adunat o echipă funcțională, pregătită să înceapă lupta pentru succes, următoarea preocupare este aceea de a o motiva încă de la bun început. Pentru a îndeplini acest scop, ai la dispoziție numeroase beneficii și stimulente care vor crea un puternic atașament între tine și angajații tăi.

Acordarea mesei de prânz în cadrul companiei sau decontarea transportului, abonamentul medical la o clinică privată sau oferirea voucherelor cu reduceri la produsele vândute de partenerii companiei sunt suplimente față de salariu care contează, la finalul lunii. Chiar dacă firma ta nu va face un mare efort pentru a le oferi, efectul lor va fi îndelungat.

Cu ponturile de mai sus, ești mai aproape a-ți vedea împlinit visul antreprenorial. Deciziile bine calculate și receptivitatea față de lecțiile venite din partea experților te vor ajuta să pleci la drum cu șanse bune.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii