Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Lideri |
|

Miliardarul Zilei: Stefan Persson

Stefan_Persson.jpg
Preşedintele H&M, Stefan Persson, aflat pe locul 12 în topul Forbes, cu o avere estimată la 28 de miliarde de dolari, a învăţat despre fashion retailing de la tatăl său, Erling Persson, care a fondat magazinul de haine pentru femei Hennes în Västerås, Suedia, în 1947. Conform britannica.com, compania a deschis apoi un magazin în Stockholm şi a devenit rapid o figură permanentă din lumea modei de pe piaţa suedeză, extinzându-se ulterior către alte ţări europene. Hainele bărbăteşti au fost adăugate în urma achiziţiei din 1968 a magazinului de haine de vânătoare suedez Mauritz Widforss. De atunci, compania este cunoscută ca Hennes & Mauritz, sau H&M. Persson, care s-a alăturat firmei familiei în 1976, a devenit CEO în 1982. 
Strategia fashionului la nivel global

Până la sfârşitul anilor 1990, H&M a devenit cel mai mare lanţ de magazine de haine din Europa. Pe măsură ce se extindea, şi-a consolidat reputaţia de „fast fashion” – modele ieftine şi în tendinţe, cu mare succes la public, toate create iniţial de designerii proprii. Conceptul lor s-a transformat rapid în confecţii de mass-market printr-o reţea de producători din ţări precum Turcia, Bangladesh şi China. Persson a recunoscut potenţialul de afaceri al modei globale şi, ca urmare, H&M nu a adaptat modelele hainelor la anumite pieţe naţionale sau regionale. Această strategie i-a permis companiei H&M să profite de economiile de scară în timp ce firma se extindea spre America în 2000 şi Canada în 2004. Primele magazine din Orientul Mijlociu, Kuwait şi Emiratele Arabe Unite au fost deschide în 2006 şi în China în 2007.

În 2012, H&M deţinea aproximativ 2500 de magazine în peste 40 de ţări. Majoritatea mărcilor vândute prin H&M erau mărci proprii, dar Persson a inclus şi colecţii ale unor designeri precum Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Matthew Williamson, Jimmy Choo, Versace, şi Marni, şi ale unor vedetelor pop Kylie Minogue şi Madonna.

Una din greşelile notabile

Numirea în 1998 a lui Fabian Månsson, fostul campion de skateboard, în funcţia de director executiv, atunci când Persson a luat locul tatălui ca preşedinte al companiei, a fost una din cele mai mai greşeli de conducere făcute de Persson. Månsson şi-a dat demisia doi ani mai târziu. În iulie 2009, fiul lui Persson, Karl-Johan, a fost numit CEO-ul H&M şi de atunci acţiunile companiei au înregistrat creşteri de 40%, iar Persson a rămas preşedinte.

Proprietarul satului Linkenholt

Feudalismul nu a mai fost la modă în Anglia de secole, dar Stefan Persson a rămas de modă veche. Conform forbes.com, în mai 2009, Persson a cumpărat întregul sat Linkenholt din Hampshire cu 40 de milioane de dolari. Satul include o fermă de 1500 de acri, o zonă împădurită de 425 de acri şi 21 de case închiriate la aproximativ 40 de săteni.

Persson s-a îndrăgostit de acest loc în timpul vânătorii anuale de fazani, care a avut loc acolo, şi la care a participat şi refele Suediei. Cu excepţia vânătorii de fazani, Persson mai vizitează foarte rar satul, având reşedinţa la Ramsbury. El s-a întâlnic cu locuitorii satului o singură dată, la scurt timp după ce a cumpărat satul. Cu toate acestea, localnicilor le place să creadă că el le-a cumpărat satul pur şi simplu pentru că îi place. Alţii speculează că reducerea taxelor de care beneficiază fiind suedez datorită legii Britanice pentru cei fără reşedinţă s-ar putea să-l fi atras către Linkenholt.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii