Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Lideri |
|

Miliardarul Zilei: Renzo Rosso

Renzo_Rosso_2.jpg
Blue jeans sunt poate o invenție americană, dar antreprenorul italian Renzo Rosso a construit un imperiu global transformând jeanșii în modă high-end. 

Când Renzo Rosso a ajuns în Manhattan pentru a-și deschide primul magazin de jeanși Diesel, el a ales intenționat un loc chiar în fața magazinului Levi’s de pe Lexington Avenue. „Vroiam să arăt cât de frumos este produsul nostru chiar în fața lor,” își amintește Rosso. În 1996, Diesel nu avea suficientă marfă pentru a umple spațiul de 1393,5 metri pătrați, așa că Rosso a făcut ceea ce părea logic și a construit un bar și o cabină pentru DJ. „La început închideam la 6 o dată la câteva luni și dădeam o petrecere,” adaugă el, confrom forbes.com.

Renzo Rosso a fondat Diesel în 1978, când avea doar 23 de ani, alături de partenerii cu care lucrase timp de câțiva ani la o companie italiană producătoare de îmbrăcăminte. Compania, Genius Group, era în spatele unui număr mare de branduri de succes, printre care și Diesel. Șapte ani mai târziu, în 1985, Rosso a cumpărat  Diesel, conform forbes.com.

Povestea spune că Rosso a ales numele Diesel pentru că se pronunță la fel peste tot în lume. De asemenea, diesel-ul este considerat un combustibil alternativ și el vroia ca brandul său să fie privit ca o alternativă a trendurilor vestimentare ale momentului.

Chinuindu-se să intre pe piața din America, el a pariat pe faptul că tinerii din era boom-ului Wall Street vor plăti prețul premium pentru jeanși noi care par vintage. „Cea mai ieftină pereche era 100 de dolari,” își amintește Resso. „Era anul 1986, când cea mai scumpă pereche din America era produsă de Ralph Lauren și costa 52 de dolari.” În ciuda părerilor inițiale, vânzările Diesel au atins 2,8 milioane de dolari în 1965, 10,8 milioane în 1986 și 25,2 milioane în 1987.

Popularitatea brandului a crescut rapid, datorită marketingului și a campaniilor publicitare. Până în 2010 s-au deschis peste 400 de magazine în 80 de țări și Diesel a devenit mai mult decât o marcă de jeanși. Astăzi include o linie de îmbrăcăminte sportivă, ochelari de soare, parfumuri și încălțăminte.

În 2000, Rosso a inceput să achiziționeze alte case de modă și companii. Prima a fost Staff International, care produce și distribuie îmbrăcăminte sub licență pentru branduri precum DSquared, Just Cavalli și Marc Jacobs Men. Apoi a achiziționat pachetul de acțiuni de control a altor două case de modă Maison Martin Margiela în 2002 și Viktor & Rolf în 2008. Pe 20 decembrie 2012, compania părinte a Diesel, Only The Brave, a anunțat că a achiziționat pachetul majoritar de acțiuni a brandului Marni.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii