Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Lideri |
|

Miliardarul Zilei: Forrest Mars Jr.

Forrest E. Mars Jr. (foto), John F. Mars şi Jacqueline Badger Mars deţin cel mai mare producător de bomboane din lume şi ce-a de-a treia cea mai mare compania privată din America, Mars Inc., cu vânzări estimate la 33 de miliarde de dolari.  

Compania a fost fondată în 1911, când  Frank C. Mars a făcut primele bomboane Mars cu cremă de unt în bucătăria sa din Tacoma, Washington. În 1920, Frank Mars s-a mutat într-un sediu mai mare în Minneapolis, Minnesota, unde a reînceput afacerea, numită „Casa de Nougat”, bomboanele produse în acea perioadă fiind numite „Patricia Chocolates”, după numele fiicei sale, conform mars.com.

În septembrie 1923, după trei ani de cercetări, batonul Milky Way e introdus şi e un succes instant, vânzările crescând la 793 000 de dolari. Mars Inc., având aproximativ 200 de angajaţi, se mută în 1929 la Chicago, Illinois, unde începe producţia intr-o fabrică ce mai există şi azi.  

Forrest E. Mars Sr. s-a alăturat afacerii tatălui său în 1929 şi cei doi inventează nougat-ul cu aromă de malţ, care a devenit baza Snickers. În 1932, Forrest Mars Sr. s-a mutat în Marea Britanie cu visul de a construi o afacere bazată pe obiectivul de a crea o „reciprocitate a beneficiilor pentru toţi acţionarii”, obiectiv care, conform mars.com, reprezintă baza companiei Mars Inc. de azi.

Fiind un antreprenor înnăscut, Forrest Sr. a început expansiunea geografică şi diversificarea afacerii Mars. El a inventat bomboanele M&M, pe care le-a introdus în 1941, conform forbes.com., iar în 1943 a intrat şi în industria alimentară, în care deţine în prezent marca Uncle Ben’s Rice. Sediul companiei sale, Food Manufacturers, a fost stabilit la Washington D.C., iar compania a depăşit ca mărime afacerea fondată de tatăl său. În 1960, Forrest Sr. a achiziţionat afacerea tatălui său şi a numit compania rezultată în urma fuziunii Mars Inc.

În deceniile în care Forrest Sr. a condus afacerea, el a demonstrat credinţa că o companie poate rezista doar dacă reuşeşte să creeze beneficii reciproce pentru toţi cei implicaţi. Următoarea generaţie a familiei Mars: Forrest E. Mars Jr., John F. Mars şi Jacqueline Badger Mars au urmărit prin acţiunile lor globalizarea companiei şi au dus mai departe fundaţia culturală stabilită de tatăl lor odată cu conturarea celor Cinci Principii Mars: Calitate, Responsabilitate, Reciprocitate, Eficienţă şi Libertate.

Calitatea

Mars Inc. consideră calitatea ca fiind standardul fără compromisuri pentru acţiunile sale şi crede că aceasta derivă din pasiunea sa şi din mândria de a face parte din comunitatea Mars. Munca de calitate este principalul ingredient al brandurilor de calitate şi sursa reputaţiei pentru standarde înalte, declară reprezentanţii Mars Inc. pe mars.com. „Toţi au o voce… oricine poate pune la îndoială calitatea oricărei comenzi. Şi standardul e foarte simplu: pune-te în poziţia consumatorului şi dacă nu ai fi mulţumit cu ce le vei da, atunci nu le da acel lucru.” adaugă ei.

Responsabilitatea

Conform reprezentanţilor Mars Inc., compania alege să fie diferită de corporaţiile în care mai multe niveluri de management reduc responsabilitatea personală. Aici, tuturor asociaţilor li se cere să-şi asume direct responsabilitatea pentru rezultate, să aibă iniţiativă şi să ia decizii aşa cum li s-a cerut. Reprezentanţii declară şi că prin recrutarea unor angajaţi etici şi potriviţi pentru joburile lor şi prin încrederea acordată, le cer asociaţilor să fie răspunzători pentru propriile standarde.

Reciprocitatea

Un beneficiu reciproc este un beneficiu împăţit, iar un beneficiu împărţit este durabil. Principiul Mars Inc. susţine că standardul în funcţie de care relaţiile lor de afaceri ar trebui să fie măsurate ar trebui să fie gradul în care beneficiile reciproce sunt create. Aceste beneficii pot lua mai multe forme şi nu trebuie să fie doar de natură financiară. „Tu îţi ajuţi clientul, clientul te ajută pe tine. Ei toţi au stat cu noi (Mars) pe tot parcursul crizei, iar noi am stat cu ei.” explică reprezentanţii Mars Inc.

Eficienţa

Mars Inc. foloseşte resursele în totalitate, nu iroseşte nimic şi face doar ceea ce poate face cel mai bine. Conform acestui principiu, compania îşi organizează toate resursele – fizice, financiare sau umane – pentru a-şi maximiza productivitatea. Astfel, produsele pot fi create şi livrate la cea mai înaltă calitate posibilă şi la cel mai mic cost, cu cel ai redus consum de resurse.

Libertatea

Conform celui de-al cincilea principiu, o companie are nevoie de libertate pentru a-şi modela viitorul şi are nevoie de profit pentru a rămâne liberă. Mars este una din cele mai mari corporaţii deţinute de o familie, iar faptul că afacerea a rămas în familie este o alegere deliberată. Multe alte companii au început la fel, dar pe măsură ce au crescut şi au necesitat noi surse de finanţare, au vândut acţiuni sau au făcut datorii restrictive pentru a-şi finanţa afacerea. Pentru a-şi extinde compania, au dat în schimb o porţie de libertate.

Aceste cinci principii continuă să fie sursa culturii Mars, a activităţilor sale şi a viziunii pe termen lung. Astăzi, reprezentanţii acestor principii sunt familia Mars şi mii de asociaţi ai companiei. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii