Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Lideri |
|

Miliardarul Zilei: Bernard Arnault

Bernard_Arnault.jpg
Cel mai influent creator de trenduri din lume, Bernard Arnault, ocupă locul 10 în topul Forbes, cu o avere de 29 de miliarde de dolari. Arnault este preşedintele şi CEO-ul celei mai mari companii de produse de lux din lume, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. 

În 1971, Arnult a preluat controlul firmei de construcţii a tatălui său, Ferret-Savinel, conform britannica.com. Opt ani mai târziu a schimbat numele companiei în Férinel Inc şi a orientat-o către domeniul imobiliar.

Având deja 15 milioane de dolari, Arnault, împreună cu Antoine Bernheim, a strâns în 1984 cele 80 de milioane de dolari necesare pentru a achiziţiona Boussac Saint-Frères, compania falimentară de textile care deţinea casa de modă Christian Dior. A vândut apoi aproape toate acţiunile Boussac, cu excepţia Dior, şi a redresat compania. Apoi, în 1987, Aenault a cumpărat compania producătoare de bunuri de lux din piele Céline şi a investit în tânărul designer francez Christian Lacroix, conform magazine.wsj.com.

Stilul de business american

În vara anului 1988, Arnault s-a implicat în LVMH ca investitor şi aliat al lui Henri Racamier, preşedintele Vuitton care se lupta cu principalii acţionari ai companiei. După ce iniţial a fost de partea lui Recamier, Arnault a cumpărat suficiente acţiuni încât să devină principalul acţionar LVMH şi l-a înlocuit pe Recamier în 1990. Deşi a fost criticat de presa din acea perioadă, Arnault susţine că nu l-a deranjat, pentru că, susţine el, „Eram reprezentantul unui nou stil de management – abordarea curajoasă americană.”

Reţeta lui Arnault

În acelaşi an, Arnault început să includă în LVMH companiile Christian Lacroix, Givenchy, şi Kenzo, companiile care produc bunuri din piele Loewe, Céline, and Berluti, creatorul de bijuterii Fred Joailler, cel mai mare lanţ de magazine duty-free din lume, grupul DFS, şi retailerul de cosmetice Sephora.

Fircarui brand, Arnault i-a promis beneficiile pe care un grup mare multibrand le poate oferi: economii de scară începând de la găsirea materialelor până la negocierea pentru spaţiile publicitare din reviste şi spaţiile magazinelor din malluri. În ciuda gamei variate de companii pe care le deţine, Arnault a fost mereu concentrat pe ceea ce numeşte el „star brands” – principalele două fiind Dior şi Vuitton, conform magazine.wsj.com.

„Arnault înţelege foarte bine afacerile” spune Domenico De Sole, fostul director executiv al Gucci Group, companie care este principalul competitor al LVMH. „Felul în care îşi îngrijeşte brandurile şi investeşte continuu în magazine şi în produs este genial. Este cea mai potrivită abordare.”  Reţeta lui Arnault a fost consecventă: a angajat designeri care pot atrage atenţia şi crea o identitate a brandului, a investit enorm în publicitate şi în magazine şi a cumpărat înapoi licenţele ca nu cumva să reducă valoarea brandului.

A reînviat interesul pentru moda franţuzească

Unul dintre principalele puncte forte în crearea unora din cele mai mari branduri din lume a fost angajarea unor talente naturale ca Galliano, Alexander McQueen şi Marc Jacobs. Apoi le-a acordat suficientă libertate pentru a-şi exprima potenţialul creativ, chiar dacă, în cazul Dior, rezultatele au fost un roller coaster de succese şi eşecuri.

Bernard Arnault a fost cunoscut în Europa ca cel care a revitalizat moda franţuzească în 1995 înlocuindu-l pe Hubert de Givenchy cu John Galliano, în casa de modă din Paris a primului. Un an mai târziu, l-a mutat pe Galliano la Christian Dior şi l-a adus pe designerul englez Alexander McQueen să-l înlocuiască. Arnauld l-a angajat apoi pe Marc Jacobs, un tânăr designer american, ca director creativ la Louis Vuitton, un creator de bunuri de lux din piele. Până la începutul secolului 21, previziunile lui Arnault au reînviat interesul pentru aceste case de modă tradiţionale.

Strategia economică

Când Arnault a consolidat LVMH într-un conglomerat de lux în anii 1990, nu ar fi putut să revadă criza economică ce urma să apară. Dar strategia economică adoptată, de a se baza pe faptul că diversificarea din rândul produselor şi a regiunilor va permite ca un brand să strălucească atunci când celelalte se prăbuşesc, s-ar putea dovedi nepreţuită, conform magazine.wsj.com. În 2013, acţiunile LVMH au crescut cu 6% faţă de 2012.

Bertnard Arnault a devenit chiar el un brand

Ceea ce crede Arnauld contează la nivel global. barnard Arnault ocupă în 2013 locul 56 în topul Forbes al celor mai puternici oameni din lume şi este cel mai influent creator de trenduri din lume.

 „Se spune că Dumnezeu stă în detalii”, declară Sidney Toledano, CEO-ul Dior. „Aici, şeful stă în detalii.”

Arnault a creat un echilibru între latura creativă şi cea comercială a afacerii, imaginea publică, rolul său de tată a cinci copii – care, într-o zi, speră el, vor prelua afacerea familiei – şi meticulozitatea sa şi atenţia la detalii. „E mai mult decât nerăbdător, este de-a dreptu obsesiv”, spune soţia sa, Hélène Mercier. „Totul trebuie să fie perfect. Dar asta înseamnă uneori ca el să fie obsesedat de mici detalii. […] El nu acceptă jumătăţile de măsură. Şi urăşte să piardă.” adaugă ea.

În 2007, Arnauld a fost numit Comandant în Legiunea de Onoare, cel mai înalt ordin din Franţa, şi s-a anunţat că în octombrie 2013 va fi ridicat la rangul de cavaler pentru serviciile sale în Marea Britanie. Până la sfârşitul acestui an va deschide muzeul Louis Vuitton Foundation for Creation, al cărui design aparţine lui Frank Gehry.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii