Cautare

, Contributor

Modă |
|

Milan Fashion Week 2019 – The editor’s review

Tocmai ce s-a încheiat luna modei, perioada în care marii designeri și-au prezentat colecțiile pentru toamnă-iarnă 2019 în cele patru mari capitale: New York, Londra, Milano și Paris, iar eu am avut ocazia să particip la săptămâna dedicată cu precădere brandurilor italienești.
IMG_8126

Așadar, în 20 februarie am zburat către Milano, cu o agendă plină de evenimente fashion, de la runway shows până la prezentări de modă realizate în privat, în ambianțe absolut exclusiviste.

Primul eveniment la care am participat a fost cel al brandului de lux italienesc Brunello Cucinelli. Mulțumită conducerii Brunello Cucinelli România, am avut minunata oportunitate de a participa la prezentarea noii colecții într-un cadru intim, inedit și pe tot parcursul acompaniată de o descriere amplă a noilor piese, relatată în manieră one to one de către stafful ultraprofi al casei de modă italienești.

Astfel, modelele au prezentat, una câte una, look-urile propuse pentru toamnă-iarnă 2019, iar consultantul mi-a oferit informații în exclusivitate despre inspirația ce stă la baza colecției sau a pieselor individuale, despre metodelele și tehnicile de producție, concept și accesorizare. Colecția este, desigur, bazată pe formula de succes din ADN-ul brandului, și anume atenția deosebită asupra calității materialelor și finisajelor, precum și asupra detaliilor de design. Estetica este marcată de siluete atemporale, dedicate aparițiilor cozy-casual, dar și smart-casual. Paleta coloristică regăsită în noua colecție este populată predominant de tonuri neutre, reprezentate prin marouri, bleumarin și tonuri adiacente, dar și de nuanțe de alb și negru. Materialele propuse sunt în mare parte cele derivate din lână, bumbac, mătase și piele, prelucrate prin metode sustenabile, la care se adaugă țesăturile lucioase precum lurexul sau cele paietate.

Ca highlights, mi-au plăcut foarte tare tricotajele realizate din țesături fine, salopetele – mai ales cele din piele și cele din mătase – și blazerele cu texturi metalice. Pe partea de accesorii, propunerile sunt în același registru coloristic și de texturi, preferatele mele fiind gențile de tip bucket, încălțările cu vârf pătrățos și pălăriile propuse în ținute day to day.

Cu susținerea grupului de magazine Distinto (Distinto Boutique și Distinto Couture), am participat la un carusel de evenimente fashion de excepție, printre care unul organizat în regim similar cu cel de la Brunello, și anume prezentarea colecției pentru toamnă-iarnă 2019 a fabulosului brand de încălțăminte premium Casadei. Organizat în incinta monumentalului Palazzo Castiglioni, într-un spațiu cochet, îmbrăcat în detalii șic, specifice curentului Art Nouveau care, de altfel, caracterizează Palatul, am explorat cele mai noi modele și tendințe în materie de încălțăminte de lux. Trendurile regăsite în designul noilor piese sunt nuanțele neon, texturile metalice, animal print-ul (cu precădere snake print-ul), dar și liniile geometrice, toate accesorizate, desigur, cu elemente prețioase, specifice brandului Casadei.

Al doilea eveniment din acest carusel la care am participat, și unul dintre deliciile experienței mele la Milano, a fost show-ul semnat Moschino. Jeremy Scott, directorul de creație al Casei, este binecunoscut pentru prezentările sale fastuoase, glamouroase, marcate de povești fabuloase, cu caracter aspirațional, care transformă runway-ul într-o reală piesă de teatru menită să ridice spiritele participanților, care vor privi acest spectacol al opulenței și luxului – emblemă a brandului de altfel –, dar și consumul de fashion printr-o abordare mai degajată.

Tematica show-ului pentru sezonul toamnă-iarnă 2019 a propus o reminescență a show-ului televizat, „Prețul corect”, astfel că din look-urile propuse pe catwalk nu au lipsit piesele imprimate cu bancnote americane sau accesoriile inspirate din gama de premii ce puteau fi câștigate în cadrul emisiunii – electrocasnice, piese de mobilier și așa mai departe. Modelele au strălucit nu doar prin ținute, dar și prin beauty-look-urile de inspirație șaizecistă, toate purtând peruci tapate și ultracoafate. Nume de seamă din modelling-ul internațional au pășit pe catwalk-ul Moschino, printre care Kaia Gerber sau Bella Hadid.

Un alt moment extrem de așteptat în călătoria mea la Milan Fashion Week a fost cel al prezentării private a colecției primăvară-vară 2019 pentru femei semnate Kiton. Leaderul absolut în vestimentația masculină italienească și unul dintre brandurile cele mai apreciate la nivel global nu doar pentru excelența materialelor și pentru execuția impecabilă a pieselor vestimentare, ci și pentru calitatea unică a designurilor Kiton care sunt realizate în procentaj de aproape 90% manual! Realmente impresionat!

Consultanții brandului mi-au făcut un tur al liniilor casual, precum și al celei de leisure wear, oferindu-mi specificații complete în ceea ce privește inspirația, compoziția și finisajele pieselor. Materialele folosite sunt, desigur, de cea mai înaltă calitate, regăsindu-se cu precădere țesături precum cele din blană de nurcă, mătase, cașmir, dar și piele. Culorile predominante sunt tonurile pământii, presărate cu reflexii metalice în unele designuri, iar imprimeurile prezintă influențe împrumutate din lucrările artistului cubist Sonia Delaunay. Pentru realizarea noii linii dedicate femeilor, directorii de creație ai brandului nu au împrumutat din colecțiile pentru bărbați doar siluetele, ci și accentele și materialele. În plus, au adaptat jacheta iconică Kiton – blazerul cu două rânduri de nasturi – la proporțiile feminine, astfel că s-a păstrat aproape în întregime estetica emblematică a liniei ce i-a consacrat. Cuvintele-cheie sunt practic și luxuriant.

În România, brandul Kiton este distribuit alături de brandul Brunello Cucinelli în magazinul Brunello Cucinelli de pe Calea Dorobanți numărul 198.

Ziua de sâmbătă a debutat cu show-ul Ermanno Scervino, eveniment de la care nu au lipsit numele celebre ale modei internaționale. Prezentarea colecției a fost marcată de un melanj delicios de elemente masculine cu accente feminine, idee accentuată și prin alternarea modelelor de sex opus pe catwalk. Blazere sau jachete cu croi masculin, în tipare Prince of Wales, au fost îndulcite cu mătăsuri finisate cu dantele fine; rochiile diafane sau cele din piele au fost alternate cu lookuri androgine, iar rochiile tricotate, îmbrăcate în cristale Swarovski și propuse în ținute monocromatice, s-au alăturat pieselor cu animal print într-un spectacol stilistic dominat de eleganța dobândită fără efort.

Experiența mea la Milan Fashion Week 2019 s-a finalizat cu participarea la show-ul Elisabetta Franchi. La fel ca și în anii precedenți, show-ul a adunat un număr larg de participanți, de la buyeri, editori și celebrități la influenceri ori oameni de afaceri din lumea întreagă. Show-ul în sine a excelat prin siluetele sexy cu care ne-am obișnuit deja, dar și prin cele inspirate din moda anilor ’60, pe care directorul de creație le-a personalizat și adaptat conform esteticii iconice ale brandului. Printre elementele ce s-au remarcat pe catwalk aș enumera ținutele monocromatice, în special cele în nuanțe neon, accesoriile împrumutate din echipamentele pentru echitație, accesoriile urbane, purtate suprapus, texturile metalice și cele inspirate din uniforma cosmonauților, precum și accentele prețioase. Ținutele mamă-fiică asortate au fost adoratele publicului, însă eu mărturisesc că am aplaudat propunerile all white ale designerului.

Toate piesele semnate Elisabetta Franchi, inclusiv cele din edițiile limitate sau Red Carpet, sunt disponibile în magazinul brandului din incinta hotelului J.W. Marriott București, în cadrul galeriei de shopping Grand Avenue.

Ca o scurtă concluzie formată în urma participării la aceste evenimente din cadrul Milan Fashion Week 2019, dar și din studiul prezentărilor din cadrul săptămânilor modei organizate în celelalte trei mari capitale, sezonul toamnă-iarnă 2019 ne va întâmpina cu o ușoară melancolie a decadelor în care moda a cunoscut culmile cele mai înalte, cu un focus mai atent asupra eleganței clasice, dar și a luxului autentic.

Tonurile neutre vor alterna cu explozii de nuanțe neon, toate apreciate cu precădere în compoziții ton sur ton. Glamourul nu va lipsi, însă va fi prezent prin accente discrete, precum țesături fine sau aplicații sofisticate, iar siluetele androgine se vor regăsi atât în propunerile pentru zi cât și în cele pentru seară. Vestimentația din piele rămâne puternic în tendințe, iar ținutele compuse din piese asortate în nuanțe de alb se bucură de o apreciere și mai mare. Blănurile ecologice în tonuri neon se completează cu piesele cu animal print, iar accesoriile rămân în zona minimalistă. Un focus mai mare revine asupra încălțămintei cu vârf pătrățos, dar și a genților de tip bucket.