Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Mike Hapoianu, General Manager Mindspace România & Polonia, Gabriela Neamțu, Corporate Center & HR Manager MOL România, Andrei Crețu, Co-Founder pluria și Bogdan Voica, Consultant Independent au vorbit despre conceptul work from home

În cadrul unei noi ediții a emisiunii reINVENTAREA României, Mike Hapoianu, General Manager Mindspace România & Polonia, Gabriela Neamțu, Corporate Center & HR Manager MOL România, Andrei Crețu, Co-Founder pluria și Bogdan Voica, Consultant Independent au dezbătut ca subiect principal conceptul work from home la mai bine de șase luni de la accelerarea acestei modalități de lucru din cauza pandemiei de coronavirus.
 aboneaza-te
shutterstock_1689579709

În opinia lui Andrei Crețu, Co-Founder pluria, acest aspect de work from home era solicitat de mult timp de către angajați, însă nu a fost niciodată implementat la scară atât de largă din cauza multor manageri care nu aveau încredere în angajați că pot fi performanți și în afara spațiului de birou. „Cumva de ani buni era solicitat acest mod de lucru de către angajați și oferit de către angajatori într-o pondere mai mică sau mai mare. În schimb, pandemia a accelerat foarte mult această dinamică și a scos-o la lumină. Practic, migrarea către munca remote era într-un fel înfrânată de către managerii care nu aveau încredere că oamenii sunt performanți și pot fi productivi și în afara biroului și, iată că această pandemie ne-a dovedit tuturor că se poate”.

Pe de altă parte, Andrei Crețu punctează că acum, după câteva luni în care s-a experimentat această modalitate de lucru, mulți angajați au început să-și dea seama că nici lucratul numai de acasă nu este tocmai o soluție sustenabilă pe termen lung, așa încât acesta prevede pentru piața muncii în perioada următoare un viitor sub formă hibridă: nici biroul nu va dispărea în totalitate, nici lucratul de acasă.

De aceeași părere este și Gabriela Neamțu, Corporate Center & HR Manager MOL România, care a punctat faptul că această criză pandemică ne-a făcut pe toți să privim mai confortabil ideea de lucru de acasă. „Cred că această criză sanitară ne-a făcut pe toți: companii, angajați și manageri să privim mai confortabil ideea de lucru de acasă și pe de altă parte cred că ne-a schimbat și foarte mult paradigma în ceea ce privește comunicarea fizică a părților în viitor”.

Potrivit Corporate Center & HR Manager MOL România, de acum înainte probabil că mulți dintre noi, dacă vom vrea să ne întâlnim, ne vom gândi de două ori înainte să rezervăm zboruri, pentru că am văzut că putem comunica foarte ușor și prin alte canale.

De cealaltă parte, Mike Hapoianu, General Manager Mindspace România & Polonia susține să traversăm o perioadă în care asistăm la o schimbare majoră cu privire la percepția asupra conceptului work from home. „Chiar dacă s-a demonstrat că productivitatea a crescut pe perioada de work from home, totuși fără viață socială este foarte greu să lucrezi. Creativitatea nu mai este la fel precum era, este greu de integrat un angajat nou într-o echipă pe care o vezi doar pe zoom și sunt o mulțime de astfel de exemple pe acest subiect. În plus, toate sondajele locale și globale arată că aproximativ  65 la sută din cei chestionați cu privire la acest subiect, au recunoscut că vor să se întoarcă la birou”, a explicat Mike Hapoianu.

Aceasta consider că în acest moment asistăm la un nou trend pe piața muncii: flexibilitatea angajaților de a decide în ce mod sunt mai productivi și eficienți – la birou, acasă, sau în varianta hibrid. Iar, de aici și până la conceptul de birouri flexibile nu mai este decât un pas.

În ceea ce-l privește pe consultantul independent, Bogdan Voica, acesta consideră că noua criză sanitară provocată de extinderea virusului SARS CoV2 a împărțit mulți antreprenori în două categorii: cea a conducătorilor și cea a liderilor.

„În această criză sanitară s-au diferențiat două tipuri de gestionari de afaceri: conducătorii și liderii. Am văzut și trebuie să laud măcar un cunoscut de-ai mei fără să-i dau numele companiei, că a fost extrem de preocupat de bunăstarea angajaților săi din industria de uleiuri auto. Țin foarte bine minte discuțiile libere pe care le-am avut și din care rezulta că cea mai mare preocupare a sa era cum să își ferească angajații de o eventuală infectare cu noul coronavirus. Și am văzut conducători efectiv, care s-au gândit că prima acțiune decentă este să taie salariile, să concedieze. Să forțeze concedieri la limita legii și, eventual să mai ceară și ajutorul de la stat. Ăștia sunt oamenii”, a conturat pe scurt tabloul mediului de afaceri la nivel micro, Bogdan Voica.

În ceea ce privește închirierea de spații de birouri, deși sunt mulți angajatori care au înregistrat scăderi semnificative ale veniturilor în aceste șase luni, există totuși cereri, chiar și de la companiile abia nou intrate pe piața autohtonă a muncii.

Bogdan Voica consider că din această criză sanitară, România ar putea nu doar pierde, ci și câștiga, în același timp, iar în acest segment – zona de construcție/închiriere birouri, antreprenorii sunt foarte atenți și își măsoară fiecare pas.

 

#BacktoWork: Cum vor arăta noile sedii de firmă în această toamnă?

Live pe Forbes Romania în întâlnirea din Seria de evenimente Forbes reINVENTAREA României discutăm despre cum se va desfășura activitatea in birouri cu: * Mike Hapoianu, General Manager Mindspace România & Polonia* Gabriela Neamțu, Corporate Center & HR Manager MOL Romania* Andrei Crețu, Co-Founder pluria* Bogdan Voica, Consultant Independent Parteneri strategici: BMW România, Carrefour, Immofinanz, Teilor, Rompetrol, Chronolink, Catena – Farmacia InimiiCafeaua oficială: NespressoPartener principal: CEC Bank #ForbesReinvent #ForbesRomania #ReinventareaRomâniei #ForbesEvents #ForbesReinventareaRomâniei #BacktoWork #ReinventareaRomaniei #ffl

Publicată de Forbes Romania pe Miercuri, 16 septembrie 2020

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii