Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Mihaela Lungu (McDonald’s): „În marketing trebuie să fii mereu pregătit și să înveți din experiențele anterioare”

În viziunea Mihaelei Lungu, director de marketing la McDonald's, marketingul înseamnă, întotdeauna, o echipă formată din oameni specializați în diferite domenii.  Împreună trebuie să observe, să anticipeze și să realizeze cele mai bune produse și servicii pentru clienți.
Mihaela Lungu_McDonalds Romania_1

Mihaela Lungu, Marketing Director Premier Restaurants România (McDonald’s)

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc de special, care se diferențiază de anii precedenți?

Mihaela Lungu: Suntem mereu atenți la nevoile clienților noștri și la evoluția pieței, în general – fie că vorbim de trendurile în mâncare, fie că vorbim de valoarea pe care consumatorii noștri sunt dispuși s-o plătească pentru o masă în oraș sau de câte ori ies în oraș într-o lună. 2017 este, mai degrabă, un an în care piața este evident mai matură.

Suntem în fața unei oportunități care nu se mai poate rezuma la un an, ci mai curând la un „de acum încolo”, având în vedere că românii știu să aleagă mai bine, au gusturi mai variate, au mult mai multe referințe și, nu în ultimul rând, într-o piață în creștere, au mai multe de ales.

McDonald’s este un brand care reușește, de fiecare dată, nu doar să vină în așteptarea nevoilor clienților săi, dar și să seteze noi trenduri atât în zona de mâncare, cât și în felul în care face din fiecare vizită o experiență la îndemână, accesibilă, într-un ambient foarte prietenos și cu cea mai bună mâncare.

INTERVIUL CU ANDA ONUȚAN (HENKEL)

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Mihaela Lungu: În marketing trebuie să fii mereu pregătit și să înveți din experiențele anterioare. Din punctul meu de vedere, cele mai intense perioade ne oferă oportunitatea de a ieși din zona noastră de confort și de a căuta soluții inovatoare pentru rezolvarea situațiilor.

Am învățat din fiecare experiență trăită în ultimii ani, evoluăm constant și ne bucurăm de fiecare oportunitate pe care o avem ca să stăm de vorbă cu clienții noștri. Am legat parteneriate de lungă durată cu furnizori locali (aproximativ 30% din ingredientele folosite în restaurante ne sunt furnizate de parteneri locali), le oferim clienților noștri cele mai bune servicii în restaurante și încercăm cu fiecare nouă campanie de marketing să diversificăm canalele prin care ajungem la public.

INTERVIUL CU EUGEN POPESCU (eMAG)

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing?

Mihaela Lungu: Job-ul nostru este cu și despre oameni, deci e important să remarcăm din timp schimbările trendurilor și a comportamentelor consumatorilor. McDonald’s se adresează tuturor clienților și de aceea este greu să facem o departajare sau un top al trendurilor. Suntem, în schimb, atenți la fiecare categorie de clienți și obicei de consum și încercăm, în fiecare zi, să răspundem tuturor cu fiecare campanie, serviciu sau canal de comunicare.

Avem cele mai mari platforme de digital din industrie, cu peste un milion de prieteni pe Facebook și peste 235.000 de clienți fideli care au descărcat aplicația mobilă McDonald’s cu produse și oferte special. Și anul acesta, continuăm dezvoltarea platformei „Gusturi Locale”, lansată în urmă cu cinci ani, aducând în atenția clienților noștri noi produse cu specific românesc.

INTERVIUL CU ANDREEA MARINESCU (GSK)

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant?

Mihaela Lungu: Pentru mine, marketingul înseamnă, întotdeauna, o echipă care trebuie formată din oameni specializați în fiecare domeniu și împreună să putem observa, anticipa și realiza cele mai bune produse și servicii pentru clienții noștri. Diferența o face, însă, curiozitatea fiecăruia dintre noi de a rămâne în contact cu realitatea clienților.

INTERVIUL CU CARMEN PAVEL (BEIERSDORF)

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii