Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Mihai Grecea: „Criza economică înseamnă, în esență, să lucrezi la fel de bine, dar pe mai puțini bani”

Mihai Grecea, un veteran în creația publicitară, s-a lăsat de publicitate în 2010, lansând o firmă de producție video low-cost. Pentru că are licență de pilot privat și o mare pasiune pentru zbor, el s-a inspirat pentru noul său business din filosofia companiilor aviatice low-cost. Asta înseamnă o abordare simplă (nu simplistă!) și pragmatică.
Deasupra Carpatilor la 10000 de picioare in raidul Aalborg-Bucuresti

Forbes: În ce an ai lansat Easyfilm?

Mihai Grecea: Easyfilm este un business pe care l-am lansat în 2010, după ce am decis să părăsesc „barca” de antreprenor în industria publicității. Timp de 10 ani fusesem asociat și creative director al unei agenții care astăzi nu mai există – Adviser|Chillimedia – iar înainte de asta, copywriter la legendara OFC/DMB&B și la McCann Erickson.

Forbes: Te-ai lăsat de publicitate din cauza crizei economice care a lovit piața de comunicare?

Mihai Grecea: Situația pieței din 2009-2010 nu era deloc de natură să mă mai stimuleze să continui ca agenție independentă și nici ca om de creație publicitară. Așa că, după 13 ani de agenție, am simțit că venise timpul să încep să fac, în sfârșit, ce îmi doream cel mai mult: film, producție de film, reclamă și televiziune.

Forbes: Criza a afectat și producția de film și televiziune. N-ai avut rețineri să începi cu Easyfilm?

Mihai Grecea: Criza economică nu a fost pentru mine un impediment în calea lansării unui business nou. Criza înseamnă, în esență, să lucrezi la fel de bine, dar pe mai puțini bani. Depinde foarte mult cum faci asta! Poți eficientiza totul până la un punct. Dar cum să faci să câștigi, totuși, mulțumitor și în vremuri dificile? Doream să fac creație și producție video,  dar ideea de a face încă o companie de profil cu un model clasic, nu era neapărat cea mai bună.

Forbes: Te-ai pregătit „sufletește” pentru a începe noul business?

Mihai Grecea: Mi-am spus că e timpul să pun mâna pe carte și am citit câteva lucrări despre modelele de afaceri low-cost. Am văzut cum funcționează companiile aeriene low-cost și producătorii de automobile low cost. Și am tras niște concluzii care mi-au dat curajul să încep un business nou creat special pentru vremuri criză.

Vezi GALERIE FOTO cu Mihai Grecea!

Forbes: Care este filosofia de business a acestei firme?

Mihai Grecea: Am creat o casă de producție video low-cost, având la bază o politică de tipul no-frills… Fără brizbrizuri! Pentru a ține bugetele cât mai jos, am redus totul la esența strict necesară pentru ca produsul să iasă în parametri…

Forbes: Adică ieftin și fără pretenții?

Mihai Grecea: Nicidecum! Asta nu înseamnă că producțiile Easyfilm arată cheap sau că oamenii care lucrează aici sunt plătiți mai prost. Nu! Producțiile arată cum trebuie să arate. Doar că totul este gândit din capul locului în așa fel încât clientul să plătească foarte strict doar pentru ceea ce merită plătit, pentru ce aduce un plus în comunicare, dacă acel plus este cu adevărat justificat. Și totul pornește încă din faza de creație și de production design.

Forbes: Mai concret, cum să faci low-cost un spot TV, care să fie și bun?

Mihai Grecea: Un spot publicitar poate fi făcut mai extravagant sau mai puțin extravagant, plecând de la același mesaj. De foarte multe ori, însă, când nu aduce un câștig cert brandului și când nu există resurse suficiente, o execuție creativă inteligentă și simplă poate avea un impact foarte bun dacă este ajutată și de o producție de tip low-cost, care elimină toate asperitățile din buget și vine cu o abordare simplă, dar pragmatică. Iar în produsul care va intra pe post sau va fi diseminat prin internet nu se va vedea că e realizat cu bani puțini.

Forbes: Și cum faci producție cu bani puțini?

Mihai Grecea: Ca să reușim asta, am integrat tehnologie de ultima generație într-un flux de producție care are, inevitabil, și componentele tradiționale ale producției cinematografice. Am investit în echipamente de filmare suficient cât să realizăm producții în maniera low-cost fără să fie nevoie să apelăm prea mult la companiile de închiriere. Fluxul de postproducție este, de asemenea, realizat în cea mai mare parte în studioul nostru. Controlăm foarte bine astfel raportul cost – calitate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii