Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

CORONAVIRUS |
|

Mihai Ghyka, consultant marketing și comunicare: „Anul acesta am învățat că nimic nu este în puterea noastră și că oricât de puternice ar fi instituțiile, legile, democrația, sunt lucruri care scapă de sub controlul nostru, al umanității, în astfel de momente”

Mihai Ghyka, profesor de marketing și branding la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București a caracterizat, într-o nouă ediție Forbes MARCOMM, anul 2020.
Mihai Ghyka redim

„Consider că, întotdeauna avem ce învăța chiar și din situațiile mai puțin favorabile. Personal, anul acesta am învățat că nimic nu este în puterea noastră și că oricât de puternice ar fi instituțiile, legile, democrația, sunt lucruri care scapă de sub controlul nostru, al umanității, în astfel de momente. S-a vorbit mult despre posibilitatea declanșării unei pandemii, dar niciodată nu am considerat acesta un scenariu plauzibil, ci mai degrabă l-am privit ca pe un scenariu de film SF pe care-l vizionam dintr-o sală confortabilă de cinema”.

Consultantul în marketing și comunicare Mihai Ghyka a ținut să precizeze că 2020 nu este tocmai un an pe care o să-l dăm uitării rapid din cauza frustrărilor pe care acesta ni le-a creat atât pe plan personal, cât și pe cel profesional.

„În acest moment, nu ne mai putem uita la o criză globală cauzată de un virus microscopic, invizibil ca la un scenariu SF, repet, nu cred că vom uita, nu este de uitat. Dimpotrivă, cred că este mult de învățat din această experiență. Iar una dintre lecții ar fi de ținut minte, este că nu ține de noi să ne scriem viața, întâmplările și planurile, decât cu un semn de întrebare sau cu două puncte asupra cărora planează întrebarea „cine știe ce se va întâmpla”, a explicat Mihai Ghyka, care a adăugat că sunt multe persoane care au rămas sau vor rămâne cu sechele, cel puțin dacă se face referire la o infectare cu virusul SARS CoV-2.

„ (…) am prieteni care au fost infectați cu acest virus și unii au dus boala foarte bine pe picioare, alții au rămas marcați, din punct de vedere fizic, acuză o stare de oboseală, am chiar două cunoștințe, care, din păcate, au decedat, și asta nu ai cum să uiți. Adică, dacă ți-a murit un prieten în mod neașteptat din cauza acestui virus, nu vei uita niciodată”, a completat profesorul de marketing și branding la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București.

Potrivit acestuia, anul 2020 dădea semne a fi unul bun, din care nu lipseau previziunile analiștilor cu privire la o creștere economică, în care segmentul imobiliar și-ar fi urmat cursul evoluției pozitive din ultima perioadă.

„Părea un an bun, dar această perspectivă s-a schimbat fundamental dintr-o cauză externă, care pentru prima dată, cred, în istoria aceasta, a comunicării permanente, a ultimilor 50 de ani a lovit toată planeta, fără excepții. Acest lucru este singular. Dacă mă gândesc la gripa spaniolă, deși efectele acesteia au fost mult mai grave, s-a comunicat mult mai puțin, adică continentele rămâneau niște enclave care comunicau între ele, se știa ce se întâmplă în Spania, ce se întâmplă în Franța, Anglia, dar foarte puțini oameni aveau cunoștințe despre ceea ce se întâmpla în Brazilia, de exemplu”.

Mihai Ghyka este de părere că, în astfel de momente dificile, în care incertitudinea a devenit regula de bază, există o nevoie fundamentală de oameni curajoși și care să aibă încredere unii în ceilalți.

Cel puțin, pentru Mihai Ghyka, 2020 va rămâne un an diferit care „a revizuit din credințele noastre și din modul de a privi lumea și organizațiile”.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii