FacebookTwitterLinkedIn

Mihai Boldijar, Director General Bosch România

Evoluția companiei într-un cuvânt

Remarcabilă! Am început anul 2020 cu rezultate bune și o creștere de două cifre înregistrată în trimestrul I, în toate sectoarele de activitate unde Bosch este prezentă. La acel moment, estimările pentru anul în curs erau favorabile, în ciuda climatului și a schimbărilor economice globale care au generat stagnarea și chiar regresul producției industriale începute la finalul anul 2018. În luna martie, însă, a intervenit factorul supriză – pandemia și perioada de lockdown. Efortul notabil depus de întreaga organizație, reziliența și tenacitatea anagajaților, adaptabiltatea și agilitatea organizațională, dar și colaborarea strânsă cu partenerii noștri au făcut ca rezultatele pe care le-am înregistrat în acest an să fie peste așteptările pe care le aveam la sfârșitul primului trimestru.

Per ansamblu, rezultatele Grupului Bosch în România se situează sub obiectivele fixate la începutul anului, însă anumite divizii au înregistrat rezultate spectaculoase care depășesc nivelul celor din aceeași perioadă a anului trecut. Efectele acestui eveniment disruptiv și deosebit de sever, care a afectat toate sectoarele economice și treptele sociale, s-au transformat în provocări pentru întreaga organizație, testând în timp real flexibiliatea, aglitatea și în special solidaritatea în cadrul unei companii cu câteva mii de angajați la nivel regional (n.r. România și Bulgaria) și o mare diversitate de activități.

Pandemia a schimbat obiceiuri de cumpărare și mentalități, moduri de lucru și de operare  deopotrivă, a condus la accelerarea digitalizării și a celei de a patra revoluții industriale, și, în același timp, a pus pe pauză activitățile unei lumi întregi, determinându-ne să privim cu prudență spre viitor și reamintindu-ne că socoteala de acasă nu se potrivește întodeauna cu cea din târg. Sectorul automotive a fost una dintre cele mai afectate ramuri industriale, iar oprirea temporară sau diminuarea volumelor din producție, la nivel global, au avut un impact semnificativ în rândul producătorilor de piese auto originale.

După o perioadă de patru luni în care, în România, Bosch a redus parte din activitățile sale de producție pe fondul diminuării cererii, începând cu luna iulie lucrurile au început să reintre, treptat, pe un făgaș normal. În acest context, apreciez evoluția operațiunilor Bosch în România, în toate segmentele de activitate, ca fiind cu adevărat remarcabilă. Toate aceste rezultate le datorăm colegilor, celor peste 8,000 de angajați care ne-au rămas alături în această perioadă dificilă și care ale căror eforturi se reflectă astăzi în rezultatele companiei.

Cele mai importante lecții

Am învățat să apreciem, la adevărata sa valoare, importanța și puterea leadership-ului. Am dezvoltat și aplicat un tip de leadership agil, inclusiv, echilibrat și empatic. Am transformat incertitudinile în oportunități și am mizat pe comunicare. Acea comunicare activă, transparentă și consistentă. Și am mai învățat ceva: că încrederea nu se câștigă, ci se acordă. Așa că am acordat încredere totală angajaților, încurajându-i și oferindu-le autonomie totală în gestionarea sarcinilor de serviciu chiar și de la distanță. Ne-am consultat constant cu aceștia înainte de a lua decizii strategice în sfera de business și am avut în vedere să recunoaștem și să apreciem rezultatele obținute și rezolvarea tuturor problemelor într-un cadru de lucru atât de dificil. Am învățat să renunțăm la tot ceea ce este inutil, repetitiv și care nu aduce valoare adaugată pentru organizație și am ales să simplificăm proceduri și să mizăm pe dezvoltare prin digitalizare – iar aceste învățăminte se aplică și la nivel personal.

Cred cu tărie că resursa umană este motorul organizației noastre, iar anul acesta ne-a dovedit că oamenii sunt cei care pun toate mecanismele în mișcare – de la concepte, cercetare, dezvoltare și producție, până la comunicare, vânzare și activități de responsabilitate socială.

Prestația autorităților

Fiecare dintre noi a fost, la rândul său, un actor principal al acestei perioade. În ceea ce privește prestația autorităților din această perioadă, un termen potrivit de apreciere cred că ar fi ”corectă”, mai ales în condițiile în care atât autoritățile, cât și societatea civilă au avut de a face cu efecte brutale și rapide ale unui fenomen cu care omenirea nu s-a mai confruntat de mai bine de un secol. Consider că deciziile luate de reprezentanții statului în această perioadă au fost direct proportionale cu evoluția pandemiei.

Strategia de business pentru 2021

În 2021 pornim la drum urmărind aceleași trei mari direcții stragice care ne ghidează deja de 26 de ani, de la momentul intrării Grupului Bosch pe piața locală: încrederea în organizație, în forța și filosofia sa; încrederea în parteneri și încrederea în proiectele și produsele marca Bosch. Ne-am propus să continuăm toate proiectele existente la momentul actual, dar și să dezvoltăm și să implementăm o serie de alte noi idei atât pe segmentele comercial și R&D, cât și în sfera inițiativelor de responsabilitate socială și educație.

Provocări în 2021

Una dintre cele mai mari provocări ale anului 2021, la nivel mondial, va fi cu siguranță revenirea și recuperarea post-pandemie. Totodată, sunt de părere că evitarea sau atenuarea efectelor unei eventuale crize economice, cresterea productivității și a eficienței în conditii economice lipsite de predictabilitate, asigurarea independenței financiare și retenția forței de muncă vor fi și acestea printre provocările cu care ne vom confrunta în anul ce urmează.